Valborgs helgen

Så nu var det måndag igen men innan veckan riktigt drar igång kan jag ge en snabb återblick av helgen som varit.

Fredag morgo blev det lite forsränningen, vilket var rätt kul att se:) Därefter begav jag mig till stationen och möte upp A-K som kom hit över helgen, och man kunde bara konstatera vad sjukt mkt folk som fanns i uppsala denna helg. Vi åkte hem till mig en snabbis för att göra oss av med hennes väskor sen var det tillbaka ner på stan där vi möte upp Johanna för Champangegalopp på Norrlands där även livebandet StändUt Blakk spelade, som var ett norrländskat band... Väl inne köptes det in champange som vi snabbt sprutade ut över varandra och blev duschade även av dem runt omkring oss, och så fortsatte det + en del dans. Verkligen kul upplevelse med bra människor:) Dock var vi rejällt kladdiga efter det, kläderna var lättfuktigt kladdiga och håret, håret var ett ända stelnat kladd.

Vi gick sedan hem för lite mat och ombyte innan vi gick en sväng neråt stan igen och vi tog rundan runt Ekonomikumparkn bara för att se hur det såg ut och det var en enda sopptipp, gräset syntes knappt någonstans!

Vi styrde sedan kosan upp till Slottet och Gunillaklockan och lyssnade på vårtalet och kören innan det blev utgång på Norrlands, riktigt skön stämning och bra musik men så varmt det blev. När vi väl begav oss hemåt så småregnade det lite vilket gjorde att håret var en ren mardröm när vi kom hem, intorkad champange, fukttrassligt och konstigt. Den duschen innan jag la mig när man kunde skölja av allt var nog den bästa duschen hittills:)

Lördagen blev en lugn start med frukost och bara ingenting innan vi gick ner och fikade på Café Linne och tittade lite iaffärer och handlade mat.

Efter en snabblunch så var vi faktiskt rätt flitiga och fick några timmars plugg gjort. Efter det blev det ren mys/frossarkväll i klassisk anda (filmvällar från gymnasiet;)) med tacos och alla tänkbara godheter till en film. och som vi åt, båda var så sjukt övermätta och trots det fortsatte vi sätta i oss bara för det var så gott och fanns där..

Jag var inte hungrig morgonen därpå...

Söndagen blev lugn förmiddag i lägenheten innan det var  dags för A-K att ta tåget tillbaka till Karlstad och jag gick oss simmade. Mkt skönt men lite segt. ännu segare var dock att jag fick en rejäll punktering på vägen hem, vilket jag ska försöka fixa idag, så segt att inte ha en cykel det tar så lång tid att komma överallt.

Sen blev det en lugn kväll med lite plugg men mest återhämtning, plus en välbehövlig tvätt.

och nu väntar en vecka av grupparbete statistik och FeK, tentaplugg både statistik och FeK, tenta och besök av pappa:)

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Tack för en kanonhelg. Gick bra i sthlm trots att jag var lite stressad redan i uppsala ;) kram!

2010-05-03 @ 21:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0