En bra dag

Dagen började med att Lina tog tåget hem, efter det hade jag en lugn morgon med lite film och mycket plugg.. sen en bra föreläsning och sedan en fika/lunch/pluggrast med Angeliqa, Jenny, Sarah och Cecilia. Där vi alla var överrens om vi har en seg bok denna vecka:) Jag och Angeliqa kunde också konstatera att det knappt finns några andra än japaner som skrivit om deras reformer vilket inte är så bra för pm:et men det löser vi nog..

Lina på besök

I några dagar kom kära syster på besök igen, vilket alltid är lika kul. Det blev lite dåligt samvete dock när jag fick lov att lämna henne ensam under förelsäningar o.s.v. men det blev iaf inte allt för långt.. Annar var det några toppen dagar, med simning, bio, film, frukt och mat på stan. Nästa gång blir evntuellt i Deacember så det är bara att hålla fingrarna korssade.

Idag blir det föreläsningar och plugg för hela slanten och ev. lite simning innan det blir en tur till Sthlm imorgon med syster, kusierna, moster och mamma.

England,baby!

Så var det äntligen klart det blir England. För nu är flygbiljetterna bokade för en tripp till England, manchester men speciellt Lisa i Januari, är egentligen inte så långt kvar och det ska bli så kul. Något som gör det ännu bättre är att jag delar detta lilla äventyr med som det står i bokningen Fröken Forsberg:)

B&B är inte fixat än men Lisa skulle kolla såå det är säkert också ordnat snart....

Vilken resa det kommer bli:)

JAAAAAAAAAA!!!!!!!!

Äntligen kom tenta resultatet, som jag våndats så för och..... jag fick VG!!!!!!! sån otrolig skö känsla kommer flyga på moln resten ava veckan

En toppen helg!

Så lite efter uppdaterar jag nu från den gågna helgen, som by the way var toppen. Helgen började tidigare denna vecka då jag tog kvällståget hem i onsdagskväll för att kunna vara hemma till torsdag morgon för att kunna delta på älgjakten som var denna vecka, i år för första gången sitter jag men egen jägarlicens och eget vapen dock tillsmammans med pappa detta första år för lite stöd, nästa år blir det dock på riktigt ensam på pass.. Till dess behöver jag baar ut och gå lite med pappa för att lära mig var alla pass ligger både gamla och nya och vilka olika riktningar de alla är i.. men tillbaka till ämnet. Torsdag morgon bright and early och dåligt väder började så jakten med avnligt morgon möte, och vi började på ett vägpass och sedan till ett skogspass, andra såg älgar men samtliga gick ut så det hända inte mycket men det var en trevlig dag iaf.. fredag var det en något senare start och idag är lina och kusin my också med och går med hund. Idag börjar vi på mossen ditt älgar var på väg men aldrig kom och andra såg dem, sedan blev vi flyttade till ett sjöpass och sedan till ett hygge för att sedan flytta tillbaka, älgar sågs idag också men de gick ut... så därför blev det jakt lördag också...

på kvällen åkte jag till stan på kvällen för en återföreningsmiddag med therese efter dagen i skogen kände jag verkligen inte för det menjag åkte och det blev timmar med mat, prat och skratt, det vi hade förut fanns kvar vilket var väldigt kul.. Lördag morgon bar det av ut i skogen igen efter ett lite längre morgon möte. Denna gång fanns det färska älg spår och jag och pappa fick i uppgift att gå längs ena gränsen så inga skulle gå över men viken överrsakning vi fick då älgarna stod på hygget när vi klev ur bilen.. det var dock för långt håll så vi kunde inte gör något men för att hindra dem från att gå över ån så sprang pappa ner och rundade dem medan sjag fick hålla koll på var de skulle ta vägen så fort de fick vittring. De sprang dock inte förrän en pappa var nästan brevid dem.. Sedan delade de tre på sig, två åt ena hållet och en åt andra, den ensama fick sedan följe av två till på väg genom skogen och jag såg dem försvinna bort till annan mark. De andra två fick sedan följe med en tredje och vi såg när dessa passerade oss in på våra marker.. nu hände det något och sedan fick Lars-Gunnar sedan äntligen en älg.... Efter denna händelserika dag blev det sedan plugg och lugn kväll hemma..

Söndag var en förmiddag med plugg och på kvällen kom malin för film och prat, alltid lika kul!

och nu är jag tillbaka i Uppsala och har precis varit och simmat, så skönt att komma igång igen..

Nästa helg blir det återgen lite jakt och lite tårta också sen återvänder jag tillsammans med Lina.

lever studentlivet?

Efter en fantastisk helg hemma med tårta, skjutning, kräftaskiva och filmpremiär med underbara släkten så är jag tillbaka i Uppsala. Där jag igår hade litteraturgenomgång med Angeliqa, vi började med ttt sitta på Storken då våra kort inte funkade på institutionen men när de sedan började släka alla lampor uppfattade vi signalen ch fortsatte på Max tvärsöver gatan och efter nästan fyra timmar så skildes vi åt och gick hem vid elva.. Så kankse jag har börjat komma in i sena plugg kvällar nu..

En helg med syster

Den gångna helgen har verkligen varit toppen, kunde inte varit bättre. Helgen präglades av systertid, vilket var verkligt roligt. Lina kom med tåget i Fredags vid lunch och vi spenderade dagen med shopping och hade sedan en riktig myskväll då vi såg på Tv, lagade mat och åt massa sötsaker. Lördagen började med härlig frukost med färskt bröd, tomater och juice, en lugn morgon följdes av en förmidag av shopping och sedan tåg hem. På tåget väntade en gald överraskning, på grund avnågot vagn byte blev det första klass hem. Kvällen hemma präglades av lite film och god hemlagad mat. söndag blev dock mycket plugg men avslutades med ännu en syster kväll då vi lagade mat och tittade lite på Tv..

Så dagens ros går till lilla Lina, hoppas du tar tåget hit snart igen

En ljusning

Under föreläsning idag tod vår lärare upp det faktum att efetrsom läsbördan är så pass stor så kan det hjälpa att samarbeta. att man går ihop och läser olika kapitel och sedan går igenom det tillsammans på så sätt behöver vi inte läsa allt och vi får samtidigt träna på presentera information..sagt och gjort, jag och angeliqadelde upp kapitelna så nu sitter jag och lite jordgubbssaft och läser mina kapitel och försöker göra en bra sammanfattning till henne.. kan bli intressant.

Sen är det bara seminariefrågor och en skriftlig inlämning kvar att göra innan onsdag..

men innan dess så kommer lina imorgon vilket ska bli riktigt kul!

Sen ska jag även klippa mig imorgon förmiddag så vi får se hur det blir..

I´m going to need to read to my eyes bleeds...

Så idag börjar den nya kursen, och denna kurs har nio böcker bara det var oroande från början.. men väl vid kursen blev det värre, under introduktionen för kursen berättade lärarna att de räknade med att vi skulle behöva läsa 300-400 sidor varje vecka, där hälften avmaterialet är på svenska och hälften engelska. Jippie.. jag komer inte kunna göra annat än läsa..

Efter dagens dubbla föreläsning hade jag sedan planerat att gå till nautilus och simma och äntligen komma igång med det, på vägen hade jag även tänkte köra drop-in och klippa håret.  trodde jag ja.. det verkligen ösregnade nämligen ute och efetrsom det var helgrått såg det inte ut som det skulle lätta heller så det var bara att spurtta ut till cykeln och börja cykla.. halvvägs ner på stan var jag genom blöt och inte lite kall, så jag cyklade på i full fart tillbaka till lägenheten och strök dagens program för fördel för en varm dusch, varma torra, kläder och massor att läsa. Vilket verkar kunna bli en mysig inne kväll då regnet fortfarande öser ner. Så dagens program för bli flyttat till imorgon, då jag planerar att förska gå och klippa mig direkt på morgonen... och simningen blir flyttad till fredag morgon då det är både föreläsning, ufresemöte och UPS möte imorgon kväll...