En oerhört händelserik helg

Så från i fredags var det fullt arbete till mammas femtio års fest, fredag förmiddag blev det handling men även klippning och sedan var det bakning och bordsdekorationsgörande + ordning fixande av bystugan och även en del hackande av det som kunde göras på kvällen. Sedan kom nils och maria på kvällen, så det blev lite kortspel och mat på kvällen, lyckades med att komma sist och näst sist på Stjärna ingen toppform där inte. Sedan blev det lite sent då jag och lina var uppe och fixade mors kort, vi gav henne biljetter till mark levengood i cassels.

Lördag blev det tidig start redan vid sju med först uppvaktning av mamma och sedan med matfixande som skulle bli att pågå fram till start för öppet hus vid 14 och det var fullt upp md efterrätten, sallader, förrätten och huvudrätten. Allt gjordes iordning så långt det gick så det snabbt gick att fixa ihop senare. Sen blev det lite lugnare vid öppet hus dock med massor av människor av alla dess slag och efter det blev det full rulle med matförberedelser först hemma med huvudrätten flygande jakob och sn tillbaka till bystugan för mangobellinis som fördrinkar och sedan uppläggning av förrätten- trinisallad, efter det blev det huvudrätt och sedan blev det lite live underhållning från några i byn som faktiskt var otroligt bra, vilken stämning det blev. Efter det blev det efterrätt, vaniljpannacotta med vitchoklad och jordgubbar följt av lite mer musik och sedan kaffe och tårta. Sen blev det bara umgänge fram till efter ett då jag kunde skjutsa de sista hem, och sen blev total däckning i sängen.

Jag kanske inte ens behöver säga att söndag morgon var jag hel däckad fysiskt och psykiskt. Hela kroppen var öm spec. ben och fötter och huvudet helt borta från all planering dagen innan för att få allt att klaffa men det var värt det för mamma verkade nöjd med dagen! Under dagen så trapade gästerna långsamt av och kvällen slutade i soffan med lite ostbågar och drottning av saba.

Idag var det tillbaka till uppsala och föreläsning och sedan en ganska lugn eftermiddag då jag fortfarande är ganska trött men med hjälp av de sista resterna av drottning av saba tårtan, choklad med mer choklad, har jag lyckas få ihop en franska text och ska nu övergå till förvaltningsrättsfrågor.

Idag kom dessutom katterna hem till oss men jag får inte se dem förrän senare i veckan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0