SkoterSöndag

Efter en vecka av studier och en kväl med pubrunda med Angeliqa och Jenny var det dags för en tur hem över helgen! Torsdag kväll klev jag på kvällståget hem och strax efter elva var jag hemma.. Hemma i det mysiga vinter Dalarna något jag verkligen kunnat njuta av i helgen..

Fredag morgin gick jag upp reativt tidigt för att hämta Lina, och passera kusinerna, på morgonen.. PÅ vägen hem handlade vi och hade sedan en lugn dag hemma, avslutat med lite Så ska det låta på kvällen..

Lördag, som också var min namnsdag:), började tidigt då vi tillsammans med mina kusiner och deras föräldrar tog skotern ner till Mellansjön för lite fiske, där var vi sedan till efter lunch, en dag som bestod av fika, grillad korv, mums, och lite tidsfördriv i snö.. dock blev det ingen fisk men det är som det är:) Kvällen blev sedan ganska lugn med endast lite melodifestival tittande.. och kan bara konstatera att kvaliteten på låtarna bara blir sämre och sämre..

Idag var första gången på över en vecka med sovmorgon och gud vad skönt det var! Slöade mig på förmiddagen med lite NCIS och lite pm- skrivande där min del i dag har varit Grameen Bank, tror dock jag är klar nu tur efetrsom den ska skickas in i kväll.. Sen var det våfflor til lunch och efter det så drog jag och pappa iväg på en lång skotertur, kan bara vara tacksam för snön och de många skogsvägarna:) Jag körde ner till Hojensjön vilket innebar lmånga olika typer av körning, på plogad väg, på spårig väg och på helt oplogad väg men det är alltid lika kul.. Vem älskar int ekänslan av att åka skoter.. så fantastiskt! Bara följa rörelserna och snabbt ta sig fram längs snöfyllt landskap! Från där körde pappa till Ramsnorsen, där vi stannade för en fika stund och en diskussion om stöp eller inte stöp på sjöara runt omkring, där pappa hävdade att jag hade fel i mina teorier  och förklarade sedan varför kan dock efteråt strakt hävda att jag kanske inte var helt rätt ute men att jag definitivt inte hade fel. Så det så! 

Efter det körde jag hem över den oplogande vägen men med massor av gamla spår. PÅ något konstigt sätt som varken jag eller min allvetande far kunde förklara så var hela vägen till plogad väg rena puckelpisten, så man kan verkligen säga att det var en rolig väg att köra hem fart och koncentration på att följa skoter och massor av hopp och helt underbart.. Måste definitivt ut med skoter snart igen, innan snön försvinner och det dröjer nästan ett år tills möjligheten finns igen!

Så nu är jag tilbaka hemma och svarar på gammal e-post och kollar upp allas bloggar.. efter det väntar en annan lugn kväll innan tåget går tillbaka till Uppsala imorgon igen. Trots att jag tyvärr inte hunnit plugga så mycket som jag borde ha men men man hinner inte allt.


Och GRATTIS Anna-Karin!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Man tackar :D Snart är det din tur!

2009-03-03 @ 17:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0