En helg i vad som iaf sägs vara staden där solen alltid skiner

Så kan bara börja med att uttrycka glädjen av en verkligt lyckad och utvilande helg med bara roliga saker med en nära vän, någon som man verkligen kan vara sig själv med:) Så tillbaka till helgen

Fredag började tidigt med ett tåg till Sthlm vid halv åtta, där bytte jag sedan till tåget till Karlstad där Anna-Karin nu förtiden bor och pluggar, De drygt tre timmar långa tåg resan gick ganska snabbt, med hjälp av bra musik och en bra bok- Twilight.. Strax innan vi var framme börjde dock lite allsång i vagnen som jag kunde varit utan men men.. På stationen väntade Anna-Karin och tillsammans med henne och hennes föräldrar blev det en lunch på Duvan innan de skulle i väg på floating.. Det var dock ingen sol i karlstad utan snarare snökaos:) Efter lunch så åkte jag och A-K ut till Bergvik för lite shopping vilket visade sig bli en mycket intressant resa, med lite omvägar och andra små roligheter;) Efter det åkte vi hem till A-K och jag fick se hennes lägenhet som verkligen var hur fin som helst, kan bara önska att jag hittar och inredr en e som är i närhten lika fin.. efter lite lugn i lägenheten tog v bussen ner på stan och gick på bio- efter rekommendationer blev det Män som hatar kvinnor.. och den lvde verkligen upp till berömmet, dock om vissa bitar var lite obehagliga.

Lördag blev en lugn start, för att sedan bli lite shopping i Karlstad, Anna-Karin köpte lite nya filmer, är aldrig fel:). och jag köpte lite ljus och tavlor på Boulevard, A-Ks favorit affär och efter besöket där också en av mina favoriter.. Det fanns så mycket fint, udda, annorlunda och roligt som man ville ha till sitt eget rum! En affär där man hell klart skulle kunna tömma plånboken, utan problem! En affär och åka tillbaka till när jag verklgen skaffar något eget, förhoppningsvis väldigt snart!
Efter detta blev det tillbaka till hennes lägenhet och där var det myskläder på, och sedan filmkväll resten av kvällen med en liten paus för Robinsson. Filmerna vi kom igen blev Hancock, Mirrors och Sjätte Sinnet och dessutom tacos och godsaker..

Söndag blev bara en lugn förmiddag då vi bara latade ocss och även kom igenom Frequency..sedan var det dags för mig att ta tåget tillbaka till Uppsala och börja den långa resan tillbaka.. trist att en sådan toppen helg tar slut.fortfarande efter ett år trist att inte kunna träffa de nära vännerna nästan varje dag som vi kunde förut. det är egentligen tiden man bara umgås som man saknar, att kunna dela och prat aom alltt utan att behöva tänka på vad man säger och gör.. De allra bästa vännerna är d man kan dela med, prata med vara sig själv med och bara vara med.. och det fick jag denna helg och det har definitivt hjälp mig laddat upp mina ganska tomma batterier för att köra för fram till iaf påsk uppehållet!
Rsan hem blev lugn, pluggade lite och kom igen twiligt(riktigt bra), New Moon nästa! Nu håller jag på packar upp och ta ikapp lite på internet.. Morgondagen består av Frisör, föreläsning, simning, kanske städning, förhoppningsvis plugg och sedan lite "i efterskott födelsedagsfirandfirande"

Adios

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Tack :D det gör du! Var bara roligt att du kunde och ville komma. hoppas håret blir bra. ha det bra!

2009-03-30 @ 17:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0