galen tisdag & jobb onsdag

Så var det den galna tisdagen som startade kvart i fem iaf för mig, och jag och mor gav oss iväg med bilen mot Arlanda vid halv sex.. Jag försökte små sova på vägen men nerverna var helt i oordning:S vi körde raka vägen till arlanda och var där strax efter nio vilket gav lite extra tid, då vi tog en fika för mig blev det bara lite att dricka då jag inte riktigt kände mig på humör för något annat:/ Plus var dock den mottagna lönen som kom idag:)

Så klockan tio var det då intervju dags, som skedde i ett litet rum bakom butiken med en chef från sthlm och butikschefen för Arlanda, det blev en tjugo minuters intervju med en mängd frågor av olika slag, och tyvärr blev det nog en del tabbar och lite upprepning men jag tycker det gick helt ok för min första anställningsintervju, en erfarenhet rikare!

Sedan åkte vi till mitt rum på kantorsgatan och lasta ur mina grejer hemifrån, sen blev det IKEA. Där det blev lunch och storshopping, mycket möbler och en hel del smågrejer. Vilkt blev en hel del packande och bärande till bilen. Sedan passerade vi Elgiganten för att kassera in lite presntkort och lite eget, vilket innebar en platttv och cd+ en dvd för egen räkning. Sedan tillbaka och lastade ur allt, vilket blev en hel del tungt bärande. Sedan blev det tillbaka till IKEA för lite fika under tiden jag fantiserade om en slö morgondag då mamma upplyste mig om at jag ju skulle jobba, snacka om att totalt krascha mina önskedrömmar.. Sen införskaffade vi det sista prylarna plus soffan som tidigare inte fick plats och så även en tur förbi Biltema och sedan tillbaka till rummet igen och för avlatsning.

Sen hann vi med en timmes montering innan det var dags för mig att gå på franska intro och registrering, och efter det blev det bilen tillbaka hem till Dalarna, dit vi inte var tillbaka förrän 22.10

Idag blev det arbete i regn och dagen började med att jag slog igen en brevlåda över fingrarna och drog av nagelbandet, vilket blev lite kladdigt:/

Så nu äntligen hemma för en lugn stund, slöar jag och ser fram emot en ledig torsdag!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Blir nog jättefint i lägenheten :D

2009-08-29 @ 21:28:04
URL: http://annakarinandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0