Dunkar huvudet i vägen...

Efter en heldag av nästan uteslutande plugg känns det som jag hält hjärnan i en mixer kört runt och sedan hällt tillbaka den. Efter en dag med sedan länge döda politiska filosofer och deras liknande idéer vill jag bara drämma huvudet i något hårt igen och igen och igen. Det som gör det dessto värre är att en likadan dag följer imorgon efetrföljt av tenta dagen.. suck mitt huvud kommer explodera innan dess..

Nåja efer en kort klagan så ska jag återgå till att dränka mig i Nordins komprimerade politisk filosofiska verk innan jag kväver mig med Hobbes Leviathan och ev även lite Mill genom Wolff..

Kommentarer
Postat av: Camilla

För att citera "Efter en heldag av nästan uteslutande plugg känns det som jag hält hjärnan i en mixer kört runt och sedan hällt tillbaka den. Efter en dag med sedan länge döda politiska filosofer och deras liknande idéer vill jag bara drämma huvudet i något hårt igen och igen och igen. Det som gör det dessto värre är att en likadan dag följer imorgon efetrföljt av tenta dagen.. suck mitt huvud kommer explodera innan dess.."



Jag känner EXAKT likadant. Du kan ju själv läsa i min blogg om min meltdown alldeles nyss. Försöka hålla isär vem som tyckte vad när alla tycker liknande saker. Sedan ska man inte bara försöka lära sig all jävla skit, vilket inte är lite. Sedan måste man lära sig ALLT på djupet så att man kan utveckla sitt svar när frågan kommer. Nej fy helveteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

2008-09-24 @ 21:22:50
Postat av: mamma

Känn inte alienation mot allt - det löser sig. Titta jag kan ett statsvetenskapligt ord! Kramisar i massor

2008-09-25 @ 05:56:16
Postat av: Camilla

Kära partner in politics. Vi kan genomlida detta helvete tillsammans. Och ljuset i tunneln är verkligen dagarna jag har mellan kurserna efter att tentan är gjord på lördag. Ska nog gömma undan böckerna tills nästa kurs under den tiden, de gör mig deprimerad >_< (700 sidor "styrelseskick och politik")

Just nu är det verkligen känslan av att vilja sätta sig ner på golvet, skrika rätt ut och bara störtgrina som en 3 åring, gärna dänga böckerna i golvet också. Men vi ska klara det här! Även om våra hjärnor blir micrade, vi pluggar tills vi får huvudvärk. Hat tagit en morgonpaus här innan jag ska ge mig in på helvetet igen. Lycka till!!

2008-09-25 @ 10:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0