För tidig start..

Nu har då midsommar passerat med massor av mat, människor och roliga påhitt. Vädret var som vanligt dock en aning dåligt. men vad är en svansk midsommar utan lite regn. I år blev det till och med lite traditionellt dansa runt midsommarstången.. Att midsommar är över betyder för mig att jag börjar min övningsvecka på posten. Under en vecka ska jag lära mig en lantbrevbäringssträcka på 10 mil och allt som man behöver kunna göra under denna turen, vilket inte är lite då lantbrevbäringen även har "kassaservice", dessutom ska jag lära mig sortering av posten och hur det systemet ser ut och även de olika sakerna man måste göra innan man åker ut ochefter att man kommit tillbaka. Sen visade sig det också att jag kommer behöva lära mig fem säkerhetskoder för att komma in överallt, suck.. jag kommer garanterat låsa in mig någonstans. Sen har vi även den underbara högerstyrad bilen... som tack och lov ännu är ett outforskat område. Även om , tack och lov, min handledare är jättebra så snurrar nu huvudet av allt som måste fastna på rätt ställe innan veckan är slut. För that´s it, efter denna vecka kommer jag vara ansvarig för en hel postrutt under tre hela veckor, Hjälp det är ju ett sådant jobb att det definitivt kommer märkas om jag börjar göra bort mig..

Hittills har det dock inte blivit någon bilkörning men imorgon är det dags, första dagen med bilen:S. har redan marddrömmar om alla vändningar, för efetrsom det blir körning på trånga ställen så innebär det även en hel del trickliga vändningar och även backning med det lilla kruxet att jag bara har sidospeglar. Så om ni läser om en krasch med en postbil inom de närmaste dagarna så är det troligen jag. Det hela började dock lite komiskt, ungfär tio minuter in på min första dag kom nämligen ansvarig chef och berättade att det var dubbelt av det mesta och att han inte hade sett något liknande under sina 30år på posten, så det blev en ganska hektiskt start som även innebar övertid på första dagen..TRots att jag faktiskt tycker det har varit verkligenintressat och kul än så länge och det mesta av ovanstående är nervösa utmaningar som faktiskt kan vara roliga så är den största nackdelarna den tidiga starten. För er som känner mig så vet ni att jag verkligen inte är en morgonmänniska. Detta innebär att det inte är en direkt bra start för mig att börja dagen vid fem för att sedan vara igång och arbeta vid sju. Det kunde defentitivt varit bätttre..

Men nu är det dock färdigt gnällt, stor eloge till er som orkat komma igenom allt.. Hittills har lovet varit mycket bra men jag saknar vännerna. Eftersom de flesta har ganska mycket att göra så har vi inte hunnit träffas, vilket är så tråkigt. Något vi behöver göra något åt. Det positiva är dock att vi håller kontakten ändå, på elektronisk nivå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0