jag drömmer om en jul hemma...

Helgen som var var helt enkelt underbar, för det första finns det snö hemma! underbar snö och nästan 4dm av det också:) å så underbart håller tummarna att allt ska vara kvar till jul.. Hursom helst fredag eftermiddag tog jag tåget hem och hämtades i borlänge för att sedan ha en helkväll med övernattning hemma hos oss med underbaar kusiner.. det blev mycket gott, mycket film och mycket skratt och flum specielllt när alla började bli övertrötta:) en av kvällens bästa ar iaf Wall-E så underbar, och då speciellt MOP.. om ni inte har sett den har ni missat något..

Vaknade på luciamorgon men eftersom det blicit ens en kväll missade vi lucia på tv. jag och tove chokväcktes dock av lina och mys höga, falsksångs variant av sankta lucia.. vem gör så mot två morgontrötta männsikor? Nåja vii hade en lugn morgon med lite spel och lite melodikryss, tradition i släkten, och sedan blev dt namnsdagsfirande med ännu mer godsaker och gud vad jag åt:)

Efter det blev det en lugn efetrmiddag med plugg och sedan hade jag och lina myskväll med lussekattsbak, piroger och lite julfilm:)

Söndagen blev sovmorgon och sedan läxor men också granjakt till syster och lite julpyssel.. Granletanet visade sig bli rejäll träning då det innebar pulsande i 4dm snö till att börja medd... för när vi inte hitta någon gran på första stället tog vi skoter(finns inget härligare på vintern, jag bara älskar det) längs en skogsväg vilket innebar en del huggning då det låg träd över vägen och efetr som vi  har en skogsskoter så är en även ganska bänglig att köra vilket blir lite träning det med me så underbart kul.. efetr lite mer pulsning och källtring och halkning på alla fyra uppför en brant sluttning och lite till pulsning så hittade vi äntligen en som fick godkänt.. Hurra.. Det var det barar jobbet att hugga den och bära den genom buskaget ner från toppen, typ, av Storberget och Skotern.. kan bara säga.. puh.. väl där fick lina sitta baklänges och hålla i granen hela vägen hem vilket fick gå i låg fart och längs en krånglig väg.. men det var ändå en rolig tur  med syster.
Sen blev det lite mer julpyssel, läxor men även adventsmys(Tredje Advent!)

Sedan tog jag imorse åter tåget till uppsala men den sista turen för iår för på fredag kommer familjen och hämtar mig!!! så skönt.. lägntar efetr en vit mysig jul hemma!! Det som kom idag och inte var alltför trevligt var en ganska omfattande träningsvärk från gårdagens aktivitter .. ajaaj

nu sitter jag baar och försöker ta mig i kragen och ordna upp morgondagens seminariefrågor... för att sedan komma igåång med toves julklapp på allvar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0