Första blodet

Så Tisdag eftermiddag var det dags, provtagning för att bli blodgivare. Stressade iväg från jobbet iväg till lasarettet och blodcentralen, där jag hann med en kort GRATIS fika innan jag fick besvara en hälsodeklaration och sedan ha en personlig intervju med frågor om hälsodeklarationen, och så efetr att ha klarat detta så var det dags för att ge ifrån sig lite blod. Eftreåt kan jag bara säga att det inte var farligt alls, innan blodprovet kom nämligen tagning av blodtrycket som jag tyckte var värre. Snacka om att de drar åt hårt. Hela armen dunkade och kändes lätt konstig. När de sedan tog blodprovet stack det bara till lite och sedan kändes det inte mer, mycket bättre än stick i fingret. Så nu är det bara att vänta två veckor för att se om jag är frisk och har bra värden, fingers crossed... Sedan blir det dags att lämna blod för första gången...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag AVSKYR att ta blod i armvecket. Ända sedan en sköterska fördärvade mitt stackars armveck när jag var liten. Var kanske 7 år och fick ingen bedövningssalva för det hade hon minsann inte tid med. Så var hon dessutom asdålig på att sticka så hon avr tvugnen att gräva med den jävla nålen för att hitta rätt och till slut var det typ blod överallt på armen och britsen men ignenting i röret. Har barastuckit mig i armen en enda gång sedan dess, då var jag kanske 8-9 och skrek som en gris när de tog fram och skulle sticka mig där.

2008-08-07 @ 10:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0