Film, film, film, vänner och så TP

Så har ännu en helg gått, och ja jag vet att jag är lite seg med att blogga om det men men. En helg som var raka motsatsen till vädret. För vädret var rent ut sagt uruselt, ösregn helgen igenom. men helgens solsken var de underbara vännerna. För lördag eftrmiddag anlände A-K, Malin och Annica hem till mig för en filmkväll, tråkigt dock att Camilla inte kunde komma. Vi startade med den nästan obligatoriska tacosen, efter detta började filmtittningen och tillsammans med det kom även godsakerna fram. Under kvällen hann vi se 27 Dresses, Resident Evil 3:Extinction och Gabriel. Efter detta bestämde vi oss för att motioera geniknölarna med lite spel, ur just genisynpunkten kanske det inte var så lysande efetrsom klockan hunnit bli halv tio:) Efter en omgång Cluedo, körde vi igång ett lång parti TP, låt os säga att hjärnan kanske inte direkt är på topp en lördagkväll runt tolv.. Spelet pågick i nästan två och en halv timme innan det tillslut avgjordes runt ett. ett av de mest minnesvärda stunderna var när Annica och A-K desperat försökte komma på Franz Kafkas namn, de kunde hela hans livshistoria men inte namnet, så de tvingades ge upp i och fick ingen tårtbit:P

Malin sov sedan över till Söndagen då vi spenderade hela dagen med att slö och se mer film, nämligen the Nanny Diaries och Guldkompassen, innan vi åkte in till Ludvika och träffade Annica och A-K och Erik på Donken, QP Cheese som alltid, för att sedan se mer film. Batman, The Dark Knight. Verkligen en jättebra film, blev otroligt glatt överraskad. Den hade helt enklet allt som krävs för en bra film. Action, bra handling, många oväntade svängar ochsjälvklart stora uppoffringar från hjälten. Det stora utropstecknet var dock Heath Ledgers tolkning av Jokern, så otroligt bra. Han förtjänar verkligen all bra kritik han fått för rollen även om han inte finns kvar för att höra den, personligen anser jag det är den bästa roll han gjort. Genom hans rollprestation blev Jokern levande, kuslig, psykologiskt elak och fullständigt fantastiskt. Kan bara hoppas att han blir den andra som får motta en Oscar postmortum.

Efter denna helg började sedan arbetet på ABB..


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja va fan att ni valde typ den enda helg jag råkar vara upptagen och fastlåst i hemmet på grund av de små (o)djuren :P

2008-08-07 @ 10:18:11
Postat av: Anna-Karin

Hata Kafka :D

2008-08-07 @ 15:54:59
Postat av: Lisa

Åh vad jag är ledsen att jag inte kunde vara med på några av träffarna!!! o nu är jag ett hav bort!!!

2008-09-07 @ 20:33:13
URL: http://meetingplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0