Finally friday!

Så var det fredag, kan överraskande nog säga att imorse var en bra morgon, för att vara en vardagsmorgon då jag faktiskt  måste gå upp när klockan ringer... Inget fan av morgonar direkt, är mer än lite trött på morgonen men samtidgt bland det bästa som finns är sovmorgonar eller en bra morgon! Nåja tillbaka till imorse klockan ringde 6 och efter ett antal snoozningar så tog jag mig upp ur sängen runt sju, men vad skönt det är att bara ligga och mysa i sängen lite halvvaken och mörkt ute:) Sen blev det snabbfrukost och iväg till skolan för att köra igång med dator uppgiften tillsammans med Johanna och Jenny! och efter sisådär tre timmar var vi i princip klara med uppgift ett efter att ha fått göra den nästan två gånger eftersom vi glömt spara och dator stängde ner sig och allt försvann en sväng, usch! ibland  är datorer inte vänliga alls..
och sen kom dagens stora GLADA, tentaresulaten sattes upp och jag klarade det:D SÅ himla glad-jag är av med den kursen, herregud ja vad glad jag blev-skönt skönt!
Sen blev det lite uppgifter, lunch,planering och prat innan föreläsningen. Det var då jag märkte att jag saknade en cykelnyckel, och kunde inte hitta den någonstans:S tills jag nog kom fram till att jag kunde ha glömt den i låset och ser man på när jag kom ut till cykel lite lätt stressad så sitter nykeln i låset tack och lov att den är kvar! Inte så stor idé att låsa när man lämnar nyckel i låset... men jag har ju som tur två lås:) Detta är tyvärr inte första gången det här hänt kan jag tyvärr erkänna, det här är tredje gången den här terminen jag glömt nyckeln i låset och en gång glömde jag sätta på extra låset utan lämnade det bara i cykelkorgen men det var kvar när jag kom tillbaka, människor är bra vänliga och pålitligare än vad vissa vill att man ska tro! Lika bra att tro det bästa om alla, livet blir så mycket trevligare då:)
Efter föreläsningen, som var rätt intressant och somjag iaf delvis fattade så var klockan äntligen tre eller lite efter så jag fick slänga migpå cykel och spurtta ner till stationen och tåget hem! För att fira tenta resulatatet där för mig själv blev det två chokladkakor till den obligatoriska kaffet, detta kombinerat med bra musik(mp3 ett måste) kupétidningen och faktiskt två kapitel av ekonometriboken så blev dte en riktigt mysig tågresa hem. Jag gillar att åka tåget, alltid mycket mysigt och trevligt, ren avslappning! Rekommenderas till alla!
Mötes sedan upp av pappa på statitonen, tack så mycket:), sedan namnsdagsfika hos moster och riktigt lyx! Glasstårta med mandelbotten och chokladrutor, mums mums mums och såklart lite kaffe till! Sedan lite tv och spel med kusinerna, kan glatt meddela att jag tog hem arvet av faster agatha genom att se till att alla konkurenter till arvet vandrade vidare, in i spisar nerför trappor helt enkelt följde agatha i graven;)
Sen blev det hem med lite mys, chips och julie och julia mys film och faktiskt tack vare mor, lite kex, brieost och vindruvor och en del av hennes vin;) och nu njuter jag av det som är kvar av kvällen! Imorgon blir det lite bak och förhoppningsvis en hel del plugg! Vore dock inte helt fel med lite Feztiz;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0