en ny vecka

Idag har varit en httills bra dag, den började dock lite tidigare en vanligt då jag skulle klippa mig hos Hair Team kl:9:00, frisören,Anna, som jag klippte mig hos var jättebra och trots bara lite hår klipptes bort blev det på rätt ställen och håret känns mycket lättare och bättre nu, perfekt till våren:) Efter det blv dt lagom till föreläsningen som i dag var om produktionsfaktorer och rörlighet i arbetskraft, ganska bra faktiskt.. sedan var det äve info om språk och de uppmuntrad oss att läsa ett, det var ju bra då jag redan är anmäld till intro kurs i franska i höst.

Nu ska jag städa lite och sedan läsa lite kapitel i kurslitt. och göra lite räkneövningar

En helg i vad som iaf sägs vara staden där solen alltid skiner

Så kan bara börja med att uttrycka glädjen av en verkligt lyckad och utvilande helg med bara roliga saker med en nära vän, någon som man verkligen kan vara sig själv med:) Så tillbaka till helgen

Fredag började tidigt med ett tåg till Sthlm vid halv åtta, där bytte jag sedan till tåget till Karlstad där Anna-Karin nu förtiden bor och pluggar, De drygt tre timmar långa tåg resan gick ganska snabbt, med hjälp av bra musik och en bra bok- Twilight.. Strax innan vi var framme börjde dock lite allsång i vagnen som jag kunde varit utan men men.. På stationen väntade Anna-Karin och tillsammans med henne och hennes föräldrar blev det en lunch på Duvan innan de skulle i väg på floating.. Det var dock ingen sol i karlstad utan snarare snökaos:) Efter lunch så åkte jag och A-K ut till Bergvik för lite shopping vilket visade sig bli en mycket intressant resa, med lite omvägar och andra små roligheter;) Efter det åkte vi hem till A-K och jag fick se hennes lägenhet som verkligen var hur fin som helst, kan bara önska att jag hittar och inredr en e som är i närhten lika fin.. efter lite lugn i lägenheten tog v bussen ner på stan och gick på bio- efter rekommendationer blev det Män som hatar kvinnor.. och den lvde verkligen upp till berömmet, dock om vissa bitar var lite obehagliga.

Lördag blev en lugn start, för att sedan bli lite shopping i Karlstad, Anna-Karin köpte lite nya filmer, är aldrig fel:). och jag köpte lite ljus och tavlor på Boulevard, A-Ks favorit affär och efter besöket där också en av mina favoriter.. Det fanns så mycket fint, udda, annorlunda och roligt som man ville ha till sitt eget rum! En affär där man hell klart skulle kunna tömma plånboken, utan problem! En affär och åka tillbaka till när jag verklgen skaffar något eget, förhoppningsvis väldigt snart!
Efter detta blev det tillbaka till hennes lägenhet och där var det myskläder på, och sedan filmkväll resten av kvällen med en liten paus för Robinsson. Filmerna vi kom igen blev Hancock, Mirrors och Sjätte Sinnet och dessutom tacos och godsaker..

Söndag blev bara en lugn förmiddag då vi bara latade ocss och även kom igenom Frequency..sedan var det dags för mig att ta tåget tillbaka till Uppsala och börja den långa resan tillbaka.. trist att en sådan toppen helg tar slut.fortfarande efter ett år trist att inte kunna träffa de nära vännerna nästan varje dag som vi kunde förut. det är egentligen tiden man bara umgås som man saknar, att kunna dela och prat aom alltt utan att behöva tänka på vad man säger och gör.. De allra bästa vännerna är d man kan dela med, prata med vara sig själv med och bara vara med.. och det fick jag denna helg och det har definitivt hjälp mig laddat upp mina ganska tomma batterier för att köra för fram till iaf påsk uppehållet!
Rsan hem blev lugn, pluggade lite och kom igen twiligt(riktigt bra), New Moon nästa! Nu håller jag på packar upp och ta ikapp lite på internet.. Morgondagen består av Frisör, föreläsning, simning, kanske städning, förhoppningsvis plugg och sedan lite "i efterskott födelsedagsfirandfirande"

Adios

På väg!

Har nu varit uppe ca 45min, tidigt jag vet.. men idag är det värt det då jag alldeles strax ska gå till stationen för att ta tåget till sthlm och därifrån till Karlstad för en helg hos Anna-Karin:)

Resa bokad till staden som alltid skinner:)

Efter långledigt hemma med bl.a. födelsedagsfirand:D, numera är jag 20! Inga mer lagliga gränser kvar, åldersmässigt iaf;) Var verkligen en ledighet jag behövde hjälpte mig trampa vatten och få huvudet över ytan. nog för att det sjönk bra mycket i måndags igen men jag återkommer till d et. Den avslutande helgen hemma blev det lite fisk med en lång skoter tur:D och lyckat blev det 15 fiskar och hur mycket smällar som helst, mycket underhållande att se både far och Janne springa runt som tokar!

Nåja tillbaka till måndagen, aka tenta dagen, min hitills störtst och ämnet var....... Mikro- och Makroekonomi.. suck.. Kändes inte alls så bra som jag önskat, kunde efetr att med kritisk öga granskat tenta senare konstatera att jag kommer hamna precis vid godkänt linjen, alltså 20 poäng saken är bara den att jag inte vet om det blur över eller under:( tyvärr känns det mer som under en över.. hade otur och det kom ganska mycket frågor på mina "svaga" inlästa områden..

Det ljusnade doock fram mot kvällen då jag åkte hem och firade Toves födelsedag!! mycket gott och en film jag inte sett, lite synd bara att hunken visade sig vara mördaren.. Hittade dessutom nästa nummer av House of Night novellerna i pocket shopen på väg till tåget.. Har dessutom nu kommir upp i grått SJ_prio kort vilket innebär gratis kaffe eller the på tåget.. PÅ vägen ner köpte jag dessutom biljett för poängen och hamnde då av tur p.ga. av fel sättning av vagnar i första klass och ett fint första klass.. stora sköna mysiga stolar:)

Tisdag blev det åter en tur ner på sjön denna gång malingarna, det var en solig dag dock lite blåsig(vi satt under några träd och märkte varje vindby efftersom det resulterade i "snöbollar" lossnade från träden, och de träden kan jag säga var ordentligt träffsäkra!) Även denna tur var lyckosam med 11 fiskar! Vad som inte var allt för kul var att Solen tydligt märktes i mitt nsikte, när jag kom hem hade fräknarna exploderat och jag såg ut som en tomat i ansiktet, det röda har tack och lov blecknat lite till idag..

Det blev sedan en lugn kväll och under kvällen bokade jag biljetterna till Karlstad ch helgens besök hos Anna-Karin, ska bli så kul och se hur hon har det och så klart att träffa henne igen!

Ida bar det åter av ner till Uppsala och den nya kursen började Utrikeshandel och Hanelspolitik, riktigt bra än så länge. Föreläsaren är en tråk/intressant/monoton/söt/BRA lärare, och konstigt nog kan han ha alladessa beskrivningar och vara väldigt bra.. Lite tuvan tendes dock utan dialekt och irritationsmoment..

SEn blev det inhandlng av kurs bok (lika dyr som vanlig, dock tack och lov terminens sista) sedn en tur till nglish Pocket Shop, där det även blev 3 böcker.. Lustigt nog blev alla böcker med Vampyr tema..

Nu har det blivit en kväll med läsning och lite lugnt!

värre..

Denna usla dag bestämde sig mot kvällen för ett nytt lågvattenmärke och once again så stod cykeln för dumheterna, börjar misstänka att den har en förbannelse över sig eller helt enkelt är besatt.. på väg hem från pm mötet(som gick snabbt och väldigt bra) så hoppade kedjan av... inte nog med att det snöade av bara den och vägen var i princip slsk så hände det i lätt nedförs backe innan en korsning vilket gjorde att jag med nöd och näppe och benen i backen kunde undvika att åka rakt ut i trafiken.. sen var det bara att gå hem i slasket och rusket..

Så nu ger jag upp för idag äen om jag borde plugga pm och tänder ljus, kryper ner under en filt med lite choklad och snacks och dagens NCIS och sedanlite annat slå titt och bara försöker glömma idag och hoppas på en ljusning imorgon

puuhh...

Idag är en dålig dag, suck.....
Räknar dagarna tills min lediga vecka...

Måndag igen...

Efter en fantastisk helg hemma på berget så är det måndag i uppsala igen... Helgen bestod av en tur till Falun med fika och en sväng på stan med moster:) där det blev bl.a. en tröja, sedan mathandling och myskväll med lina och även mor på kvällen..

Lördag, på förmiddagen skjutsade jag Lina på fotbllsmatch i Hallen och såg henne spela.. och kan bara konstatera att min lillasyster är riktigt duktig, så det blev tillfälle att sitta där och vara stolt och imponerad storayster.. Fick både s henne göra mål efter löpning och dribbling över planen, men fick även vara med och se henne få sitt första gula kort:) En rejäl kroppstackling, där den andra tjejen bara flög:D Way to go sister.. så även om det var kyligt så var det roligt att se! På vägen hem kom en ny första, nämligen första gången jag blev invinkad av Polisen.. mitt ute på en små väg i Grängesberg snacka om att jag blev förvånad.. Det var dock bara körkort och alkholkontroll, vilket gick fin fint:) kände oss dock lite ställda(jag, lina och malin i hennes fotbollslag) när det första polisen sa när vi veva ner rutan var "Vad ni ser glada ut".. när vi kom hemblev det lite städning och pm finputsning, sedan tittade jag lite på A Knight´s Tale innan jag gav mig av till Ludvika för en kväll med Malin och A-K, som blev mycket roliga:) Började hemma hos malin och sedan vidare till Solo..

Söndag blev en riktig lat dag, men fick med mamma på en skotertur i snövädret, lite slirrigt på grund av gamla bilspår annars bra, vägen mellan Ramsnorsen och Mellansjön var fortfarande full av hopp which i think was kind of fun:)

Nu ska jag göra mitt bästa för att få lite plugg gjort, så jag inte behöver plugga hela nästa vecka....

Skrutt Cykel!

Så var det dags igen, min cykel har fått punktering, för femte gången sen jag kom hit till uppsala det är bara inte sant.. så någon dag måste jag nu ägna åt att krångla med at byta slng igen.. suck.. gillar inte cykel just nu.. men det är samtidigt så drygt att vara utan den, uppsala är ju cyklarnas stad, det tar så lång tid att gå överallt det går så mycket fortare och enklare när man kan cykla men det kan jag ju inte nu:(

Idag hade jag iaf sovmorgon till 8 vilket var SÅ skönt, sen träffade jag Boel och Theo uppe vid ekonomikum och vi skrev i dag klart diskssion och slutsats så nu har vi bara små grejer kvar som vi ska fixa imorgon och så göra en presentation så är vi klara..

ingen särskild dag

Idag har inget spännande alls hänt, överhuvudtaget.. men ibland är det inget fel med det heller:) Började dagen med att klara av lite punkter med mamma under vårt nästan dagliga samtal, lika mysig varje gång... Dessutom har jag nu lyckats hitta en present till mina väldigt nära släktings uppkommande 50års dag;)

SEn fortsatte det med föreläsning och efter det så blev det ett kort pm möte med Boel och Theo, då Theo inte riktigt var klar med sin del kunde vi inte fortsätta, så vi fick lite smågrejer att fixa och eftersom det inte är någon föreläning imorgon ska vi köra en heldag och försöka bli klara.. analys och slutsats kvar men vi vet hur vi ska lägga upp det iaf.. på torsdag hoppas vi sedan på att kunna göra det sista och även göra presentationen inför redovisningen eftersom ingen vill jobba på fredag eller i helgen.. Vilket betyder att jag borde kunna åka hem på torsdag kväll.. helgen innebär hemmatid men denna helg även en kväll med iaf tjejerna för att fira våra födelsedagar, alla blir 20 vi denna tid, eller rättare sagt alla har nyss blivit 20 och jag blir 20 om två veckor men denna helg passar för alla verkar det som och då gäller det att passa på..

Efter pm , tog jag det lugnt då jag fick ett anfall av magkramp släppt dock så jag kunde cykla iväg och sälja vidare ännu en bok, man får lte pengar tillbaka iaf..

Nu ska jag skriva pm och läsa lite.. tentan nrmare sig, men efter tentan verkar det som om det äntligen kommer att passa att åka till karlstad och A-K några dagar, bara några saker jag måste kolla innan vi kan bestämma men gud vad kul det ska bli att åka dit och se hur hon har det, finally:)

SkoterSöndag

Efter en vecka av studier och en kväl med pubrunda med Angeliqa och Jenny var det dags för en tur hem över helgen! Torsdag kväll klev jag på kvällståget hem och strax efter elva var jag hemma.. Hemma i det mysiga vinter Dalarna något jag verkligen kunnat njuta av i helgen..

Fredag morgin gick jag upp reativt tidigt för att hämta Lina, och passera kusinerna, på morgonen.. PÅ vägen hem handlade vi och hade sedan en lugn dag hemma, avslutat med lite Så ska det låta på kvällen..

Lördag, som också var min namnsdag:), började tidigt då vi tillsammans med mina kusiner och deras föräldrar tog skotern ner till Mellansjön för lite fiske, där var vi sedan till efter lunch, en dag som bestod av fika, grillad korv, mums, och lite tidsfördriv i snö.. dock blev det ingen fisk men det är som det är:) Kvällen blev sedan ganska lugn med endast lite melodifestival tittande.. och kan bara konstatera att kvaliteten på låtarna bara blir sämre och sämre..

Idag var första gången på över en vecka med sovmorgon och gud vad skönt det var! Slöade mig på förmiddagen med lite NCIS och lite pm- skrivande där min del i dag har varit Grameen Bank, tror dock jag är klar nu tur efetrsom den ska skickas in i kväll.. Sen var det våfflor til lunch och efter det så drog jag och pappa iväg på en lång skotertur, kan bara vara tacksam för snön och de många skogsvägarna:) Jag körde ner till Hojensjön vilket innebar lmånga olika typer av körning, på plogad väg, på spårig väg och på helt oplogad väg men det är alltid lika kul.. Vem älskar int ekänslan av att åka skoter.. så fantastiskt! Bara följa rörelserna och snabbt ta sig fram längs snöfyllt landskap! Från där körde pappa till Ramsnorsen, där vi stannade för en fika stund och en diskussion om stöp eller inte stöp på sjöara runt omkring, där pappa hävdade att jag hade fel i mina teorier  och förklarade sedan varför kan dock efteråt strakt hävda att jag kanske inte var helt rätt ute men att jag definitivt inte hade fel. Så det så!

Efter det körde jag hem över den oplogande vägen men med massor av gamla spår. PÅ något konstigt sätt som varken jag eller min allvetande far kunde förklara så var hela vägen till plogad väg rena puckelpisten, så man kan verkligen säga att det var en rolig väg att köra hem fart och koncentration på att följa skoter och massor av hopp och helt underbart.. Måste definitivt ut med skoter snart igen, innan snön försvinner och det dröjer nästan ett år tills möjligheten finns igen!

Så nu är jag tilbaka hemma och svarar på gammal e-post och kollar upp allas bloggar.. efter det väntar en annan lugn kväll innan tåget går tillbaka till Uppsala imorgon igen. Trots att jag tyvärr inte hunnit plugga så mycket som jag borde ha men men man hinner inte allt.