åh ljuvliga årstid

I fredags skrev jag äntligen statistiktentan och det kändes faktiskt rätt bra, men tar inte ut något i förskott för med tentor vet man aldrig. Efter en långpromenad med johanna i den kvalmiga värmen och en avslutningskväll så var det tåget hem till dalarna där helgen blanda annat bjöd på tre rätters middag för att fira pappa där det dessutom ingick grillat, vem älskar inte grillat? Vädret var dock en aning krassligt

.. men när jag återvände till uppsala idag på morgonen var det underbart det var varmt och grönt överallt och solen sken:) Sommaren är här och livet känns plötsligt mycket lättare det faktum att skolpressen börjat släppa lite gör ju även sitt till + plus en massa roliga planer den närmaste framtiden:D

Idag kan jag stolt säga har varit en mycket produktiv dag, började med föreläsning coh lite fika med Ullis, följt av basgruppsarbete med veckans gruppuppgift som vi lyckades bli klara med. Direkt följt av grupparbete med Johanna och Jenny med statistik uppgiften och efter 4 timmar i datasalen, en miljon olika kolumner med anti-logaritmering hit och logaritmering hit så kunde vi lyckligt konstatera att vi nu borde vara klara med minitab delen och nu måste vi bara fixa ihop diskussionen vilket planen är att vi ska göra på onsdag ute, vid ett fik, nere vid ån för att njuta av vädret. Vi lyckades dock klämma in lite prat ute i solen också;)

Efter det begav jag mig hemåt för lite mat och lite slapp idag faktiskt-har en del företags finansiering att läsa ikapp men det fixar jag imorgon - då jag faktiskt har en tom dag schema mässigt. Ska dock försöka börja dagen med en simtur och försöka göra ikapp Fek och göra duggan och webbprovet och se om jag får ett mail om upplägget för redoviningen från gruppen också men roligast imorgon är johannas födelsedagsfest!

Vi cyklade iväg till ICA Maxi nu på kvällningen och handlade lite och jag måste säga att imorgon kväll ser lovande ut och eftersom hon lånade skålar av mig vet jag att det kommer finnas mycket:)

Så kort och gott en toppen dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0