Tillbaka i Uppsala

Så efter nästan en månads ledighet är jag tillbaka i Uppsala och det känns lite märkligt när jag varit borta så länge men det är väl bara tills man kommer tillbaka till vardagen igen, det är den här motvilligheten att släppa de lediga sköna dagarna.. Men nu när lovet är slut ska jag försöka hålla igång bloggen lite bättre;)

Under helgen har jag med hjälp av super snälla pappa flyttat in i min nya lägenhet MED kök! Den verkar verkligen jättebra- är dock fortfarande lite skeptiskt till mina blå plast pluttar till nycklar men det går nog över. Nu ser dock hela stället ganska kaotiskt ut eftersom jag är någonstans mitt i upppackningen av grejer och jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska göra med vissa möbler men men det löser sig nog:) Ska försöka ficka ett grenuttag idag iaf så jag får ordning på de sista sladdarna, tänk att uttagen aldrig sitter precis där man vill ha dem..

Hann även med ett fika med jenny efter att pappa åkt hem igår, vilket var trevligt båda är dock lite nervösa för det en aning intensiva termin som ligger framför oss:S med start idag!

Det är ett helt annat poäng system och system överhuvudtaget på lärandet och eximination av Fek än vad jag är tidigare van med, det kommer bli en hel del plugg.. plus det har vi statistiken som verkar krocka med de flesta andra undervisningar, tyvärr

Igår kväll gjorde jag också en del upp packning men främst lite mys för att fira första kvällen i nya lägenhet. Så jag tände ljus (vilket sparar på elräkningen också:)) och satte mg framför SATC med en lite skål små gott!

Men nu är det dags för mig att börja göra mig klar och om en stund ta mig iväg till ekonomikum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0