skitväder i skogen, ny kärlek och myshelg

Förra veckan blev det älgjakt tre dagar och jag satt för första gången själv, nervöst? -absolut, men det hände egentligen ingen ting.. förutom totalt skitväder på fredagen, då blåste de regnet öste ner och det var kallt och jag hamnade ute i skogen i nästa tre timmar på samma pass, sanacka om att jag var glad att komma in- har aldrig varit så tacksam för att bara komma in i värmen där det faktiskt är torrt och få av mig alla miljoner lager fuktiga och små kalla kläder.. men kul var det, det kan jag inte förneka

Fredag eftermiddag blev det en tur till bergslagskatten, hem för hemlösa katter för att titta på kattungar (det hemska hände nämligen att vi förlorade också trollis i veckan efter att förra året ha förlorat spökis, våra små bebisar som vi haft under hela barndomen, sså overkligt att de är borta), familjen har ett litet hål som behöver fyllas. och i ett av deras rum möte vi kärleken för två nya små kattungar- totte och ture, två små busiga underbara hårtussar som kommer flytta hem till oss i november<3

De två sötnosarna Totte och Ture!

Lilla Totte till mig och hårtussen Ture till Lina

Efter detta besök åkt jag och lina till uppsala, trevligt med besök.. och efter en gång tur i regnet till lägenheten och sedan till affären blev det lite mys med idol och tv och allmänt kul innan vi kröp i säng..

Nästa morgon blev det tidig start och lite frukost innan jag cyklade i regn till tentan, denna gick dock fort och kändes ganska enkel och jag var därför snabbt klar och jag och AIda kunde åka fär ifrån redan efter 40 minuter.

Jag och ina myste lite i lägenheten innan vi gick ner på stan åter i regn och köpte lite godis och åt sedan pizza på Little Italy och vad gott det var och oj vad mätta vi blev- vi fick dock lova att byta plats en sväng då lina höll på få panik av små barnen som skrek:P

Sedan blev det bio- Julie och Julia och den var riktigt mysig och bra- lite kort slut dock men bra!
Efter det blev det film, tv lite plugg och mys och hårfärgning på lina under kvällen.

Söndag morgon startade lite sakta och vi gick och åt frukost på café Linne som var så gott och deras varma choklad var himmelsk - bästa någonsin. Den mysiga miljön gjorde de ännu bättre och efter den friska promenaden ditt nu i sosken var man lagom hungrig.. sen gick vi runt och kickade lite på stan och sedan blev det en fika på Waynes innan Lina satte sig på tåget hem- Tack för en toppen helg syrran!

Efter det åkte jag hem igen och blev en privat myssöndag med lite lite plugg men mest lat, blir helsatsning ända fram till den 29:e nu det måste det bli, men ser ut som jag kan få någon pluggträff med anna-karin vilket vore kul!

Imorgon sak dock jag och jenny ses och fixa det sista med labben så vi äntligen kan bli av med den!

By the way- jag har skrivit på för en lägenhet som blir min i januari - med kök! (tack för stödet mor och far, utan det hade det inte varit möjligt)...
 ... och inriktningsvalet för nästa år blev statistik och Fek är det bara att hoppas att jag kommer in men det tror jag nog:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0