gående helg och vecka med allvarliga funderingar

Så efter att jag och jenny fått klart våran labb och lämnat in och efter att checkat av ännu en dugga, en aning krånglig denna dock, så åkte jag tillbaka till dalarna över helgen

Fredag blev bara en lugn kväll hemma med idol för mig och kära syster, lördagen hade jag planerat läxorn men det gick som det gick och förmiddagen blev bara lat. Eftermiddagen blev dock bättre träningsmässigt, blev lite förberedelse för älgjakten och jag fick med pappa ut och visa lite älgpass, som denna gång var lie avlägsna vilket betydde uppförsbackar, hyggen utan riktiga stigar och våta myrar. Under denna tid lyckades jag köra ner fötterna i fem myrhål medan pappa bara fastnade i ett, blev dock inte spec. blöt eftersom jag hade nästan hela stövlar..

Söndagen blev tidig start strax efter sex och iväg till skattlösberg för gruvtramp, vilket jag gick med lina som är en aning mer tränad än jag jag lyckades dock nästan hålla hennes fart hela vägen och det var bara sista backen och in i mål det gick lite långsammare..
Gruvtrampen blev fyra timmars gång i ganska snabb takt från skattlösberg till cassels i grängesberg vilket sammanlagt blev 22,2 km, oj oj.. är dock ganska stotlt att vi klarade det på fyra timmar med fikapauser.. sträckan var dock till största del backar och till 98% skogsstig och en massa mossar, vilket är typ träsk nu när det var så blött ut vilket innebar blöta skor efter ca 3 km då vi kom till första mossen, Stormossen, sen fortsatte skorna bara att bli blötare under dagen efter som det näsatn inte var tort någonstans. Värsta var iaf när vi passerade en lite mosse, en plutt mot alla andra, där lyckades jag trampa ner i hål (syntes inte alls att det var något där) och körde ner benet ända till knät i sörjan som var mossen och tippade nästan över innan jag ens fattat att jag var fast, efter en del krångel kunde jag dra oss benet som då var total blöt och mossigt utan hjälp av lina som kommit över utan problem och roade sig åt mina problem..

Sista långa uppförsbacken efter 21km höll dock att totalt ta kål på mig, trodde ärligt inte att det skulle gå hela vägen upp kom jag dock med lätt bortdommnade ben som senare övergick till ren smärta men sen bara blev otrolig trött vilket innebar en kväll i horisontellt läge och utan ansträngning varken fysiskt eller psykiskt..

Vilket innebär att det är läxor som gäller idag:/ Kul var dock att jag fick ut biljett till UF föreläsningen på orsdag då FN:s generalsekreterare(fatta FN:S generalsekreterar hur stort som helst:D) gästar, ska bli mycket intressant!

Det står dock en del krångliga beslut på dagordningen nu, bara ca två veckor kvar innan jag måste välja inriktning på programmet och jag har bara lyckats välja bort ett av fem än så länge, från början tyckte jag valet var självklart internationell politik, eller europastudier men nu överväger jag faktiskt nationalekonomi och statistik också efter att ha läst det. Jag vet att det låter galet och antagligen trist men statistik kan mycket väl bi valet (desutom det med bästa jobbmöjligheter) men vi får se:S

Idag fick jag även veta att jag troligen har möjlighet till en lägenhet men att det blir en aning dyrar och detta kräver även det ett beslut och helst denna vecka.. iband önskar man bara att man var lite och föräldrarna kunde säga gör det här, det är bäst för dig.. även om det är en frihet att välja själv så innebär de mycket ansvar och många sidor man måste ta hänsyn till..

så tänk tänk, ber om en uppenbarelse!!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Kul att du fått lägenhetserbjudande så pass tidigt :D



Blir nog bra med valen ska du se, skolan verkar ju iallafall gå bra för dig kramar

2009-09-29 @ 20:51:58
URL: http://annakarinandersson.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Nu vet jag ju inte vilka alla dina valmöjligheter är, men jag tycker helt klart du ska läsa nationalekonomi och statistik! Kanske är jag lite partisk eftersom det är just det jag läser.;P Statistik är ju inte alls trist, det är hur kul som helst! Reaktionen från utomstående brukar dock alltid vara att jag måste vara helt knäpp som läser något så tråkigt som statistik. :P



I vilket fall som helst, väljer du att inrikta dig mot NEK så ska du helt klart läsa mycket statistik också! De flesta jobben kräver statistikkunskaper, och dessutom är det faktiskt rätt få nationalekonomer som läser mycket statistik så där kommer du (och jag) få en fördel jämfört med andra. Det är flera som är uppe på D-nivån i NEK som endast har läst 15hp statistik och inte planerar läsa mer heller. På statistik B är vi ca 5 svenskar och resten utbytesstudenter! Får se hur många vi blir som skriver C-uppsats nästa termin...



Hur som helst, lycka till med dina val!

Väljer du att plugga mer NEK och/eller statistik så är du välkommen att låna kurslitteratur av mig om du vill.



Hälsningar Isabelle

(Camillas syster :P)



2009-10-04 @ 13:00:33
URL: http://lailaihei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0