Dan före dan...

ja det är vad man brukar säga innan jul, men jag anvnder det här också för nu är det bara två ynka dagar kvar tills jag, Anna-Karin och Malin åker till England och Lisa. Det ska bli så himla roligt och det kommer bli en oförglömlig resa om så bara för de underbara och fantastiska vännerna jag kommer dela den med!

Tillbaka till dagen, idag hade vi dubbla föreläsningar uppe vid ekonomikum och terminens ämne är- nationalekonomi A. Bhöver iaf aldrig undra var vi ska vara, för alla föreläsningar under hela terminen hålls nämligen i hörsla 3, nda salen som är stor för hela klassen, som är runt 300personer. pol.kand 1:or och ekonom 2:or plus alla som läser kursen fristående, så hela salen fyller upp och det gäller att vara där i tid så man får sitta där man vill, för det blir få lediga stolar kvar..  Första föreläsningen startade kl:9 och med den vanliga akademiska kvarten:) det märktes snabbt vilken skillnad det var mot det vi har varit vana med på statsföreläsningar.. där drog föreläsningarna på i fullfart och man hann knappt anteckna allt och varje gång innehöll en mängd nya områden som bara snurrade i huvudet. Våran nuvarande föreläsare Javad som börjat med mikroekonomi kör däremot i slowmotion upprepar flera gånger, har lite att antecka och många exempel i bär och fisk form:P på något sätt känns det på en sådan nivå att man hela tiden sitter och övertänker och gör det mer komplicerat än det är... det är också ett helt nytt tankesätt en tidigare, som det troligen kommer ta ett tag att komma in i.. efter föreläsningen hade 2 timmars uppehåll under vilket jag Angeliqa och Jenny spenderade med att äta, fika och diskutera allt möjligt.. men främst dock cypernkonflikten som Jenny håller på skriva om och som det tog ett tag att få rätsida på och kan villigt erkänna att vi inte riktigt fattade hela sammanhanget i allafall:P vi hann även köra igenom en del pinsamma reseminnen, vilket kankse inte var speciellt bra med tanke på den uookommande resan:) Efter det blev det ännu en föreläsning och sedan var det dags att ta sig hem.. vilket inte var i närheten av lätt eler trevligt i dag då marken var fylld v slask och blöttsnön kom i mängder.. skulle ha simmat men när jag var genom blött edan då jag passerade luthagen så begav jag mig direkt hemmåt, där jag hällde mi själv av cykel.

Sedan blev det lite varm hemgjord:) soppa som var kvar från igår och varma torra kläder.. Kvällen har hittills bestått av lite städning då jag får övernattare hos mig imorgon och lite sedan länge bortglömd organistaion.. ska nu försöka få ordning på packningen som jag till min oro int är i närheten är klar med.. är inte ens säker på vilken väska jag ska använda än.. så det soom är packat ligger uppstaplat på en kista:)

Only two days left, and i can´t wait..

Som en slutkläm kan man väl bara säga välkommen till vita huset Obama med förhoppningar om många förbättringar!

det verkar som mitt val av linje tillslut har börjat prägla mig:S

Kommentarer
Postat av: Camilla

300 personer?!?!?!

Jag kan upplysa dig om att på text & tal är det jag och ca 10 lärarkandidater ;)

2009-01-20 @ 21:10:51
Postat av: Anonym

Ska bli roligt.. Känner redan nu att jag skulle vilja resa tillsammans någon mer gång. Vet inte dock om jag kommer ha några pengar för det men det vet jag efter sommaren om jag har kunnat dra in några pengar då. :D Glad iallafall att jag får uppleva england med dig! Syns i morgon

2009-01-20 @ 21:28:14
Postat av: Anna-Karin

Var jag som skrev men det kom inte med...konstigt :D

2009-01-20 @ 21:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0