måndag igen

Så var det måndag igen och efter en lugn och skön helg hemma med firande av mys 18-årsdag, lite skoter och lite systertid men även plugg så lämnade jag hemmets pudersnö och återvände i morse till uppsalas nu frusna slask, vilket innebar en inte allt för trevlig cykeltur till ekonomikum för dagens föreläsning...

Efter detta blev det lite handling på vägen hem och även lite research för lite grejr inför pappas uppkommande 50-års fest;) fortsatte sedan till lägenheten där jag packat upp, nästan allt:S har sedan fortsatt med att läsa, är nu klar med kap. 8 vilket innebär att jag bara har 6 kap. kvar plus en del räkneövningar.. borde hinna bra till nästa måndag då det är dugga dags:S det alltid lite osäkert med någon ny examens form och i ett nytt ämne men hoppas på det bästa.. väntar nu i dagarna även på resultatet från förra tentan i internat. pol. vilket nog tyvärr lutar mot ett U, trist men sant.. hoppas dock fortfarande på det bästa..

efter lite läsning blev det nu lunch inplanerat samtidigt som dagens avsitt av Justice vilket är mitt nya beroende under dagen:) de som känner mig vet att jag redan lätt fastnar vid serier men denna har många bra ingredienser... lite kriminal över det hela, fascinerande mål och bra uppbyggnad av historier där man inte kan förutse utgången, det gör det inte sämre att Kerr Smith(som även är med i Förhäxad säsong/, geek iknow:)) är med, som är riktigt ögon godis och som även lyckas skapa känslor, vilket gör serien mer trovärdig.. Det som gör serien lite speciel och ännu bättre är det faktum att i slutet av varje avsnitt för man se hur mordet som avsnitt handlatom verkligen gick till, oavsett hur det stämmer överens med domstolshandlingarna och domen, vilket är fascinerande, då man får se vad som verkligen hände och hur det kan skiljas mot hur bevis framställs och vad som görs i domstolen.. det skapar också frustration när man får se hur det verkligen gått till på slutet, efetr det att man sett hur någon dömts oskyldig och den skyldige kommer undan.. som ni märker blir jag ganska engagerad.. så för en egen åsikt titta gärna, det går kl 13:45 på kanal 5 alla vardag, så med andra ord är det för personer som t.ex. student som jag själv som är hemma mitt på dagen  som kan se det.

Så tillbaka till ämnet, alltså min dag: ska nu se reprisen av gårdagens gossip girl avsnitt som jag missade, efetr det ska jag försöka läsa i kapp så mycket som möjligt, innna det blir lipstick jungle avsnitt vid kl:21:00 ikväll och efetr det lite mer plugg om jag orkar annars sängen!!

resten av vecka ska sedan okså gå i pluggandets tecken och denna vecka har jag även tänkt komma igång med simningen igen, vilket jag behöver ochvilket är skön avslappning från allt annat..

Håller nu i veckan tummarna hårt att under helgens värmlandsresa även en tripp till norska rallyt kommer ingå, även om det inte ser alltför ljust ut nu p.g.a. bl.a. kostnad, avstånd med mera.. men iaf man kan alltid hoppas!! och när jag ändå är igång och hoppas, så hoppas jag att även Ottosson följer med till värmland och även på norska rallyt..

I let you know how it goes;) until next time... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0