bara ett kapitel kvar, men vad tungt det känns..

Har efter en veckas nästan konstant läsande nu endast ett kapitel kvar i mikorekonomi boken men vad tungt det känns.. suck.. trots att det bara är 25 sidor, i jämförelse med de 380 jag redan tagit mig igenom borde jag vara lättad men nej mitt huvud känns helt igen korkat och jag vill verkligen inte återvända till boken. Jag har dock inget val eftersom dggan är på måndag och jag innan dess även måste göra alla räkneövningar och gå igenom gamla duggor och se vad det är jag behöver läsa igen och gå igenom förläsningsanteckningar.. blääh:( därför är kravet att jag läser klart i kväll så jag har hela morgondagen till att räkna och förbereda mig inför tentan.. Imorgon är det nämligen inga föreläsningar.. Jippie.. så jag kan spendera dagen precis hur jag vill, men med den nära förestående duggan så betyder det en dag med nationalekonomiska räkneövningar... Dock har jag även inplanerat ett besök på nautilus för lite träning, alltså simning. Kn behövas att rensa huvudet under dagen..

Idag hade vi planeringsseminarium infr pm skrivandet, det började inte förrän 10.15 så jag kunde ha tagit sovmorgon men jag kan stolt berätta att jag gick upp tidigt och lyckades ta mig igenom nästan ett helt apitel på morgonen, trots att jag definitivt inte är en mrgonmänniska vilket alla som känner mycket väl vet om..

Seminariet gick i kort ut på att vår handledare gick igenom vad pm gick ut på och vi blev indelade i grupper och fick ämne, jag hamnade i grupp B tillsammans med två ekonomer Boel och Teo.. De verkade sjyssta så det ska nog gå bra, vi bestämde dock direkt att vi inte skulle börja förrän efter måndagens dugga, så första arbets tillfället blir på tisdag efter föreläsning då vi även ska bestämma när vi ska träffas och arbeta.. endast tre veckor på oss.. och sen ska vi genomgå en sammanlagd tid av 45 minuter att få vårat pm opponerat.. can´t wait:(

Efter det har jag lagat mat, tittat på justice och läst, läst läst och läst.. nu har jag dock en liten paus och ser finalen av top model..

Hoppas fortfarande på en tur till Norge i helgen men det verkar inte som det blir något synd, det blir iaf en liten tur till värmland..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0