Tillbaka i Uppsala

Så nu var jag tillbaka i Uppsala efter en rolig helg på hemmaplan, har verkligen lyckats få in det mesta! Lugn onsdag när jag kom hem för att sedan följas av en torsdag med lite träning, med föga överraskande vätskebrist till följd, sedan en filmkväll med fantastiska malin. Sådan underbar vän, efter tre filmer onyttigheter och en lång pratstund känns det som vi tagit igen tiden vi inte setts. Dessutom pratde vi om att resa tillsmmans vilket jag verkligenhoppas kunna se, då det vore fantastikt kul. Fredag morgon började med ett bankbesök för att ordna upp min ekonomi så jag kan sköta den från uppsala på ett bra sätt. Sedan ett fika hemma hos snälla moster majsan, med dammsugare, tack tack.. Alltid lika gott fik i Finnsviken:) Efter detta åkte vi in till stan där jag lämnade 450ml blod för första gången. Kändes inget konstigt då även om de hade många råd och hade ordentlig koll på att jag fikat innan jag gick. Efter handlingen och påväg hem med monsterduon, My coh Lina, kom dock yrseln. Vilket inte var trevligt alls men efter råd av min underbara mor som själv arbetat med blodgivning hade många bra tips gick det tillslut över.. puh. Kvällen följdes av bio Wall-E med kusin Tove, så oerhört givande, rolig och söt film. Rekommmenderas varmt. Sedan följdes ytterliggare filmkväll plus kortspel hemma hos Tove.
Lördagen förmiddag kom så kusinerna upp igen för lite bus och även som vätskestop under kyrkloppet, vilket var kul som vanligt. Detta följdes av en eftermiddag av plugg och muminfilmerna, har blivit lite fast. Sedan tacos med familjen och lite stjäna spel. För den som inte vet är detta ett av de allra roligaste kortspelen som består av en serie olika spel där man räknar ihop pöoängen. Vilket gjorde det ännu roligare var det faktum att jag avgick med segern!

Så var det då söndag och resan gick mot uppsala igen. Här blev det plugg och förberedelser till seminariumet imoron, som jag by the way är otroligt nervös över:S På kvällen var jag även på ett förseminarium med min grupp.

Så fingers crossed for tomorrow....

Kommentarer
Postat av: Lisa

all fingers crossed för dig Maria! <3

2008-09-08 @ 10:51:47
URL: http://meetingplace.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Jag ska hem v 38 och vara kvar ne bot på 39 vi kanske kan träffas då om du har planer hem över?

2008-09-10 @ 19:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0