Kul i Uppsala

Så nu har allvaret börjat.. det känns dock inte allt för seriös än. Föreläsningen idag var riktigt intressant, och tiden gick fort. Idag fick jag även läslistan och kunde snabbt konstatera att jag har mycket läsande framför mig..
Efter en eftermiddag i lägenheten kollade jag runt på vdalas hemsida(min nation) och runt kvart över fem upptäckte jag att sex så börjar en välkomstkväll för alla recentior. så efter några sekunders tvekan drog jag på mig ny kläder gjorde mig klar och gick iväg till vdala. Väl där börjadet med en rundtur runt nation och sedan lite mingel innan maten, som var gratis. Bra för en fattig student.:)
Där träffade jag en otroligt trevlig tjej från Stockholm som var på gott humör efter att ha fått enn lägenhet samma eftermiddag. Eftersom vi båda var där ensam var det skönt att hitta någon annan ensam varelse. Efter en lång hungrig vänta satte vi oss sedan till bords, där våra bordsgrannar var två underhållande byggingenjörer, eller snarare blivande byggingenjörer. Till mat blev det tydligen det klassiska vdala röd vin och chiliconcarne., med chokladkaka och kaffe till efterrätt. efter någon timme vid bordet, en riktigt rolig stund... Så var kvällen tillslut till ända eller iaf för mig, efetrsom jag hade två hundra sidor Platon att gå hem till. Innan jag lämnade Vdala bestämde vi dock att vi skulle ses innan vdala gasquen, så vi slapp gå ditt ensamma. så nu börjar faktiskt uppsala börja passa mig riktigt bra och bitarna faller på plats.
På onsdag går dock tåget tillbaka till DAlarna och hemmet, vilket blir en skön paus..

Greetings from Uppsala

P.S. My coh Lina hur skulle jag inte kunna bli präglad av alla era påhitt under uppväxten och även nu, tack vare er kommer jag aldrig bli riktigt normal. Good luck with your linguistiq international studies. (med reservation för stavningen)
Au revior.. D.S

Kommentarer
Postat av: Lina och

2008-09-02 @ 11:34:04
Postat av: Tove

yo maria!!! som tur va har ju jag också växt upp med odågorna my och lina så vi kan va onormala tillsammans i nåt hörn =D kram lillkusinen

2008-09-03 @ 18:26:19
Postat av: Anna-Karin

Vad bra att du trivs :D

2008-09-04 @ 20:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0