Från stress till fest!

På grund av en OBLIGATORISK dataorganisation blev min hemresa väldigt kort och jag fick lova att gå upp vid fem för att hinna med tåget till Uppsala så att jag skulle hinna till lektionen. Sedan på grund av en massa tågmöten var tåget hela tjugo minuter försenat vilket gjorde att att jag fick små springa till föreläsningen efetr att bokstavligt taget bara varit uppe och slängt in väskan i lägenheten. Dataintroduktionen var visserligen nödvändig men kändes så onödig...

Efter detta gick jag tillbaka hem och tog det lugnt, åt lite och gjorde mig sedan iordning till reccegasquen där vi hade samling i V-Dalas bar rdan 15:00. Väldär blev det mingel och fördrinkar innan vi marscherade i kolon till Universitet huset tillsammans med de övriga nationerna. På vägen dit och även utanför blev det en del kylslaget väntande. Sedan blev det välkomsttal av alla av viktigt och sittande finklädda och väntande gav det lite av studenten känslan.

Efter detta fick vi sågå tillbaka till V-Dala och det var nu ännu kallare. Väl där blev det fördrinkar igen, lite mysko denna gång, och väntande på att få sätta oss till bords. Efter nära 40 minuter blev det så dags att slå oss ner, jag hamnade vid Medelhavsbordet, där sällskapet var riktigt bra och det blev en underhållande och rolig kväll och denna gång satt skålen som den skulle;) Det blev även denna gång en del sjungande dock  en aning svårare än UPS sångerna. Maten var riktigt bra med undantag av huvudrätten som verkligen inte var något särskilt. Under middagen var det ävenen heldel underhållande uppträddande.

När så middagen tog slut runt halv elva blev det fiskedamm:) och sedan gemmensam gång med samba trumslagare i täten bort till Norrlandsnatione. En gång som tog nästan en halvtimme, men vilken stämning det blev i mörkret på vägen dit. Så när vi väl kom till norrlands var stämningen på topp.

Efter en del köande till garderoben. Blev det sedan dans och umgånge ända fram till två då de stängde, och kan ´bara säga att musiken var toppen hela kvällen och att det verkligen var så gott som fullt. Sedanblev det dock änu mer köande, och en liten promenad på stan innan jag äntligen kom hem och kunde somna in sött i sängen.


Så nu dagen efter håller jag på försöka samla energi för att gå ut och handla och för att läsa klart den litteratur jag har kvar.. delar av leviathan och Nordin.. suck

Sen planerar jag nog en lugnkväll hemma med läsning och när jag blir av med det ev. lite köttfärspaj, choklad och en film..

Sen under dagen håller jag tummarna och önskar Lina lycka till på fotbollsmatchen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hola!

Det blev 1-1, fast vi var värda en vist då vi hade spelet och ägde spelet för det mesta..

Blöööh, jag är proppmätt efter att ha ätit en halvananas och ett glas smoothie! im a faaaatty!

Dark chocolate, here I come!



Take care

Dot dot, Liiiiiiina

2008-09-13 @ 19:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0