Första PM och första halsflussen?

Så denna vecka har hittills varit riktigt illa. söndag kväll kom den första obehaliga översakningen en rejäl feber överfall, som varade natten igen och gjorde att jag vaknade inte helt utvilad. Men när morgonen väl kom hade feber lagt sig lite,isället hade jag fått ont i halsen som aldrig förut. Som bonus på denna redan urusla dagen var det faktum att det var seminarium på förmiddagen.. Detta gick inte allt för bra, då jag inte kunde hålla koncentrationen för fem öre och det faktum att det gjorde ont att prata. Resten av dagen blev det vilande och sängliggande trots att jag borde ha läst, men orkade helt enklet inte, till dettta kom det faktum att vi under seminariumet fick veta att vi skulle ha PM--intro på tisdagen och suprise inlämning på fredagen. Under kvällen ökade halssmärtan dessutom.

Tisdag morgon blev en tidig start för att komma iväg till PM-intron. Vilket nte var helt lätt då jag hade feber och halsen nu börjat svälla igen. lyckades dock ta mig igenom föreläsningen för att sedan ta mig hem och krascha i sängen. Halsen hade nu blivit rejällt svullen och varje gång jag  sväljer gör det ont, så att jag får ångest inför att svälja. Med denna fortlöpning verkar det som min första halsfluss lykats hitta en mycket dålig tidpunkt att slå till. Vilket är jobbigt då jag har mycket att göra, och jag har faktiskt inte mått så här dåligt sen förkylningen jag hade under Cambridgeproven. man kan verkligen säga att min sjukdoms timing är oslagbar;)

Idag verkar dock feber ha lagt sig och halsen är en aning bättre även om den så gott som var helt täppt imorse. Efter att ha druckit lite och kommit igång känns det dock bättre idag, dagens negativa är dock att det är två föreläsningar på efetrmiddagen vilket kräver fyra timmars koncentration.. suck.. dessutom har jag ett PM och skriva som jag egentligen inte har en aning om hur jag ska skriva:( Dagens positiva är dock att jag får åka hem imorgon, hem där jag kan gnälla för familjen och inte nehöver tänka på att behöva laga mat.

Så ursäkta för gnällandet med  just nu är  det inte mycket annat, även om jag börjat se ljuset i tunneln.. äntligen

Kommentarer
Postat av: mamma

Välkommen hem - men gnäll inte för mycket för då får du klippa gräset! Varm, god och hemlagad mat väntar. PM får du dock skriva själv.

2008-09-17 @ 19:05:18
Postat av: Anna-Karin

Låter jobbigt, om du mår bättre och känner att du får tid över vill jag gära träffa dig. MEN som det låter nu har du fullt upp så vi får nog skjuta på det. Krya på dig!

2008-09-17 @ 22:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0