En toppen helg!

Så lite efter uppdaterar jag nu från den gågna helgen, som by the way var toppen. Helgen började tidigare denna vecka då jag tog kvällståget hem i onsdagskväll för att kunna vara hemma till torsdag morgon för att kunna delta på älgjakten som var denna vecka, i år för första gången sitter jag men egen jägarlicens och eget vapen dock tillsmammans med pappa detta första år för lite stöd, nästa år blir det dock på riktigt ensam på pass.. Till dess behöver jag baar ut och gå lite med pappa för att lära mig var alla pass ligger både gamla och nya och vilka olika riktningar de alla är i.. men tillbaka till ämnet. Torsdag morgon bright and early och dåligt väder började så jakten med avnligt morgon möte, och vi började på ett vägpass och sedan till ett skogspass, andra såg älgar men samtliga gick ut så det hända inte mycket men det var en trevlig dag iaf.. fredag var det en något senare start och idag är lina och kusin my också med och går med hund. Idag börjar vi på mossen ditt älgar var på väg men aldrig kom och andra såg dem, sedan blev vi flyttade till ett sjöpass och sedan till ett hygge för att sedan flytta tillbaka, älgar sågs idag också men de gick ut... så därför blev det jakt lördag också...

på kvällen åkte jag till stan på kvällen för en återföreningsmiddag med therese efter dagen i skogen kände jag verkligen inte för det menjag åkte och det blev timmar med mat, prat och skratt, det vi hade förut fanns kvar vilket var väldigt kul.. Lördag morgon bar det av ut i skogen igen efter ett lite längre morgon möte. Denna gång fanns det färska älg spår och jag och pappa fick i uppgift att gå längs ena gränsen så inga skulle gå över men viken överrsakning vi fick då älgarna stod på hygget när vi klev ur bilen.. det var dock för långt håll så vi kunde inte gör något men för att hindra dem från att gå över ån så sprang pappa ner och rundade dem medan sjag fick hålla koll på var de skulle ta vägen så fort de fick vittring. De sprang dock inte förrän en pappa var nästan brevid dem.. Sedan delade de tre på sig, två åt ena hållet och en åt andra, den ensama fick sedan följe av två till på väg genom skogen och jag såg dem försvinna bort till annan mark. De andra två fick sedan följe med en tredje och vi såg när dessa passerade oss in på våra marker.. nu hände det något och sedan fick Lars-Gunnar sedan äntligen en älg.... Efter denna händelserika dag blev det sedan plugg och lugn kväll hemma..

Söndag var en förmiddag med plugg och på kvällen kom malin för film och prat, alltid lika kul!

och nu är jag tillbaka i Uppsala och har precis varit och simmat, så skönt att komma igång igen..

Nästa helg blir det återgen lite jakt och lite tårta också sen återvänder jag tillsammans med Lina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0