Skillnaden på en brevlåda och en postlåda

Så var då den först icke-lov dagen på länge här, nämligen informationsdagen inför sommarjobbet på Posten. Det startade dock bra med lite fik från BK. Sedan fick vi en ordentlig men ganska underhållande genomgång av vad posten är och vad det gör. Vi fick bland annat lära oss skillnaden på postlådor och brevlådor. Brevlådor är de stora gula som vi postar brev i, och som det by the way fnns 30 000 av i Svergie, och postlåder är sådana som alla har och som kan se ut lite hur som helst. Väldigt viktigt! Efter att ha lämnat in alla nödvändiga papper var det sedan dags att pröva lite postkläder, som faktiskt är obligatoriska om vi ska arbete som postiljoner, vilket namn:) Denna provning fick mig att känna mig större än aldrig förr, deras storlekar var pyttesmå, jag kan inte fatta det jag menar de flesta postiljoner, kan inte låta bli att använda ordet, är faktisktinte direkt mini size. men hjälp deras storelk fytrio var i stil med vanliga extra small och killarna som var där var bland de smalaste jag sett och alla fick lov att ta storlekar som L eller Xl, hjälp. Alla var ganska chockade av storlekarna.. men men i och med detta jobb kommer jag få flera uppsättningar av postiljon,:), shorts, pikéer, t-shirtar , collagetröjor och möjligen även regnkläder..

Sedan kom då rundturen i posthuset, som var chokerande stort, hela fyra eller fem våningar har inte helt koll, med suck fler trappor än skolan, typ... och vem kunde ana att posten har en egen pub och även bastu och relaxavdelning på de övre våningarna. Våran handledare informerade oss dessutom att de på posten tyckte om att festa till ibland och informerade därefter att alla vi var välkomna på postens fest under Ludvika festen. Vilken överraskning. Sedan kom vi då ner till de HÖGER STYRDA bilarna, jag säger bara hjälp. Hur ska detta gå, vi fick dessutom en föreläsning om hur viktigt det var att vi uppförde oss bra i trafiken då vi representerade posten, ajajaj..

Efter denna underhållande och lärorika förmiddag blev det lite latande på stan och även ettt snabbt möte med Malin medans jag väntade på att pappa skulle sluta, då han var min skjuts hem. Unde tiden på ABB gick jag upp till mina troligen blivande arbetsgivare, det verkar nu nämligen som det nästan är helt klart att jag får somarjobb under augusti. Efter ett samtal med deras chef var det även tydligt att de tänker hålla arbetet i höst öppet för mig tills jag vet om jag ska fortsätta skolan eller inte, hjälp. Efter en halvtimmes skoj och  roligt prat uppe med dessa två annorlunda men härliga damer som gett mig nya möjligheter till arbete var det så äntligen dags att åka hem.

Väl hemma försjönk jag åter igen i Nora Roberts Nyckel-serie, är helt förtrollad. Nora Roberts skriver som igen annan, kan helt försjunka i hennes böcker, de är en precis lagom blandning. Efter att hja fått hem hennes nya serie har det därför blivit en liten paus från Harry Potter, där jag nu är inne på tredje boken. Tillsätt en mix av mina just nu favoritlåtar, en salig blandning, så blir det en kväll av tillfällig verklighetsflykt, sann njutning.. Trots detta kan jag inte hjälpa att låta min gamla vän nedstämdheten då och då komma på besök, men men inget är perfekt.. 


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Låter som n bra dag :D

Vad är det för n¨got du ev. ska jobba med på ABB`?

Varför är du nedstämd :( ?



Ha det bra!

2008-06-13 @ 22:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0