Ny osäkerhet...

Nu var det ett tag sen jag senast skrev, komer nog inte va så bra på det här med bloggande men jagkan bara göra mitt bästa. Jag kan dock säga att det inte hänt speciellt mycket sen jag sist skrev. Jag har helt enklet njutit av sommarlovet, som i början dock kom med en oförklarlig trötthet, den var dock som botblåst i tisdags morse och jag klev upp redan vid fem för att göra papa sällskap ner till bussen på cykel. Sedan begav jag mig själv hem återigen på cykel, det gick dock rkigt bra och jag var hemma til sju igen och det var då lagom att äta frukost. Efter en så början på dagen ansåg jag sedan att jag gjort mitt för idag och låg därför och läste större delen av dagen..

De senaste dagarna har dock präglats av skogsbranden som härjat inte alltför långt ifrån oss, men tack och lov aldrig farligt nära. Men eftersom Trygge, min mosters man, jobbar inom Stora och fått lov att vara där så gott som 24/7 de senaste dagarna så har vi hela tiden hållts informerade om vad som hänt och tack vare väder omsalget i natt så är nu äntligen elden under kontroll...

Det som både var roligt och oroande är det faktum att jag inte längre vet hundra procent säkert vad jag vill göra i höst. Fram till igår kväll var jag det, då kom dock pappa hem och berättade att jag blivit erbjuden ett jobb om jag väler att inte börja skolan i höst eller om jag inte kommer in, WHAT?!. jag fattade ingenting. Så idag hörde jag mig för och mycket riktigt det stämde, de är dessutom villiga att hålla platsen öppen tills att jag fått intagnings beskedet till skolan och då bestämmer. Detta har gjort at jag börjat fundera vad jag verkligen vill göra. Jag vill evrkligen fortsätta plugga och det vore skönt och göra det direkt, men lånen som krävs är ganska skrämmande och om jag väljer att arbeta bhöver de inte bli lika stora. men om jag väl lägger skolan åt sidan kommer jag då orka plocka upp den igen. Allt blev plötsligt så förvirrande...

Men men vi får se vad som händer, det kan bara framtiden utvisa

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Vad är det för jobb? :D

2008-06-12 @ 17:21:50
Postat av: Camilla

Det är exakt sådär jag känner.

Om jag inte jobbar kommer lånen som krävs att bli omåttligt stora. Om jag jobbar tror jag inte att jag kommer att "hitta tillbaka" till studieandan lika lätt och dessutom inte orka plugga, för plugga är drygt.

2008-06-13 @ 11:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0