Nästan midsommar

Imorgon är det midsommar men det dåliga vädret är redan här, det verkar vara tradition. Det är så gott som alltid regn någon gång under midsommar..

Igår var då kvällen när Svergie åkte ur EM, inte så kul men inte så överdrivet dåligt som tidningarna idag framställde. För denna Svergies sista EM- match i denna turnering hade jag och syster yster tagit oss ner till kusinerna för en fotbollskväll med mycket gott att äta. Vi värmde upp med lite kortspel och planering för 5/7. Det blev dessutom lite Colin Mcrae rally på datorn, då allihopa blev riktiga fartdårar:) Efter detta samlades vi alla framför TV, första halvlek avlöpte med en del roligheter men inget överdrivet tokigt. I halvlek så passade vi på att ta ett varv runt deras hus för att få luft och få igång cirkulationen igen, detta urartade till en hel del helt galna ritualer för att se till att Svergie sokulle få en bättre halvlek...
Under andra halvlek kanske det inte blev den direkt bästa fotbollen och vi allihopa kankse blev lite väl engagerade i matchen. Vi kan nöja oss med att säga att när matchen väl var över kunde vi konstatera att vi inte hört kommentatorn överhuvudtaget under hela matchen..  Efter den urladdning matchen hade orkade inte jag och Lina sov när vi väl kom hem, så därför drog vi in hennes madrass i mitt rum, stängde dörren om oss och spenderade en del av natten med lite film maraton...

Efter den lite för sena kvällen igår så blev det en lat morgon idag, på eftermiddagen kvällen bar det dock av ner till Gamelgården i Sunnansjö för att hjälpa till att klä midsommarstången. Även kusinerna var där och vi kunde tillsammans konstatera att vi var där som ofrivilliga frivillga eftersom våra föräldrar är till stor del ansvariga för klädnaden..

Vi slapp dock regnet vilket vi var mer än tacksamma för.. Under hemvägen brjade jag dock känna för en cykeltur och när jag kom hem levererade jag pappa den goda nyheten att imorgon vid kl 8 ska vi cykla runt malingarna, efter en del förhandlingar blev det dock tillslut bestämt att det inte blev för än kl9. Eftersom pappa är en anning mer tränad en mig gör cykelturerna där han är med att jag alltid anstränger mig mer. Jag är helt enkelt för envis för att cykla i min egen takt, tankarna blir snarare om han håller den takten kan jag också:) men men är man envis så är man:)


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Du har blivit utmanad, gå in på min blogg för att få veta mer

2008-06-24 @ 16:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0