En alldeles vanlig dag

Idag är en dag som precis vilken annan som helst, inget särskilt har hänt och om jag tittar tillbaka om bara två veckor eller en månad kommer jag troligtvis inte att komma ihåg vad jag gjort. Men jag tänker ändå ge en kort sammanfattning om denna ovanligt vanliga dag. Gick upp vid åtta för att vid tio åka till affären för att handla in mat till midsommar. Blev en mängd kassar att släppa på när vi äntligen kom ut ur afären, men det kommer vara värt det när vi får äta allt som finns i kassarna. Dagen fortsatte med lite små jobb hemma, annars har det varit lugnt. Efter de sista veckorna eller snarare veckor av stress i skolan är det nu svårt att bara lata sig. De första dagarna var det bara skönt att inte ha något att göra men nu har det börja bli tråkigt.

Det är därför lite skönt att min inskolningsvecka på posten blivir tidigarelagd och börjar redan nästa vecka, dette eftersom det passade den brevbärare som jag skall vikariera för bättre. För att vara ärlig så passar det även mig bättre då det betyder att jag blir ledig så gott som hel Grangärdeveckan då jag rdan har vissa saker inplanerade, där Sunnasnjödagen, Grållerallyt och speciellt Veteranbilsrallyt där jag, syster och kusinerna är anmälda. Börjar redan bli lite nervös inför detta då jag blir den som måste köra veteranbilen. Det är ännu nervösare inför det faktum att medelåldern är typ 45 och uppåt och där största delen är män, värsta som kan hända är ett ärringstopp i starten. Även körprov längs körslingan är mardrömmar just nu. Att vi dessutom ska klä oss tidsenligt, vilket betyder 70 stydel, gör inte saken bättre. men men det ligger fortfarande i framtiden.

Imorgan blir det dock tidigt start med en cykeltur ner till fars buss vid halv 6 och dagen avslutas sedan med en fotbollskväll hemma hos kusinerna. GO SVERIGE!!

Kontakten med kakan håller i sig vilket är kul, lite tråkigt då hon fått arbetstider som är lite krångliga men det löser sig säkert. Med vår IQ borde vi kunna hitta på något ändå:D (eller inte:P)

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Men sådana rallyn är ju dom roligaste! Lovar ni kommer skratta as mycket efter alla konstiga saker ni får göra :D Ta det inte så allvarligt, körproven brukar vara knepiga och till och med dem som haft körkort i årtionden brukar få sämre resultat än vad dom väntat :D

2008-06-20 @ 12:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0