Rise and shine... or not

De tidiga mornarna som arbetet på posten innebär har verkligen börjat påverka mig. Ni som känner mig vet att jag absolut inte är någon morgonmänniska och att det faktum att jag njuter av mina sovmorgnar ungfär lika mycket som en godbit choklad kanske förklarar för er andra. Så de sista dagarna eller kanske till och med sista veckorna har jag smått börjat hata min mobil, det är nämligen mobilens alarm som väcker mig varje morgon strax efter fem. Lusten för att slänga den iväggen, kasta ut den genom fönstret, spola ner den i toaletten eller köra över den blir större och större. Minus de tidiga mornarna kan jag dock inte klaga på arbetet, det är varierande samtidigt som man får upp rutin och det är inte tråkigt. Du har dessutom ganska stor kontroll över dina dagar. Det ända som är tråkigt är det faktum att jag nu verkligen längtar efter riktiga lediga sommarlovsdagar.. men men jag behöver pengarana och det är bra erfarenhet, och om bara en och en halv vecka får jag en hel veckas semester innan arbetet på ABB börjar.

Så blir det nu som vanligt en liten tillbaka blick eftrsom jag inte skrivit å några dagar. I söndags var det spelkväll hemma hos annica och det blev en rolig kväll med mycket spel, skratt och sötsaker i sällskap med självklart annica, malin a-k och erik. Speciellt vilda gester och med andra ord var underhållande. Sedan har veckan hitills flutit på med jobb. I tisdags morse blev det en aning krångel när det visar sig att vi tre sommarpostisra ska dela på ett tankkort, specillt krångligt blev det när det visade sig att alla behövde tanka denna dag. men men eftr en lite fördröjning startade dagen som vanligt. Hann sedan bara hem och byta kläder för att sedan hjälpa till med häschningen på Kärrsveden och även lite hemma. Innan det var dags för ännu ett ombyte innan vi stack till Ramsnorsen för att meta och fira mys namnsdag, det blev en aning blöt men kul.

Så kommer vi sedan till idag som verkligen fick en urusel start och som har gjort mig upprörd hela dagen och krånglat till hela postturen men speciellt början. När jag kom ner till postgaraget för att hämta bilen jag köra var den nämligen borta, efetr att ha dubbeltkollat för att vara säker på att det inte var jag som bara missat den, det hade varit en aning pinsamt att gå upp till chefen och säga att bilen var försvunnen och så stod den där. men nej det visade sig att någon annan lånat den. Det är nämligen så att jag kör AAL 519 och reservbilen som de skulle ha tagit är AAL 529, suck. När jag äntligen får in grejerna i den felinställda bilen, dessa felinställningar gör hela turen ganska obekväm, så finns det inget hål mellan lastutrymmet och förarsstolen som det gör i den andra bilen vilket medförde att jag fickstanna och springa ur och hämta nya paket hela tiden. Det visade sig dessutom att bilen var nästan helt slut på bensin vilket tvingade mig till OK vid MM för att tanka vilket är en ganska stor omväg på  min tur, min bil tankade jag igår så den som tog den fick en bil med full tank. När jag väl tankatkom upptäkten att bilen inte hade några nycklar till brevlådorna som ska tömmas, detta innebar att jag måste åka tillbaka till posten och ´det tog en bra stund innan chefen lyckades hitta ett par extra nycklar, det är nämligen så att LBB linjerna har speciella nycklar som finns i bilarna.

Efter arbetet slängde jag på mig andra kläder för att direkt åka med Lina och hämta upp hennes finska vän Emma som kom med tåget till Borlänge från flyget. Efter att ha lämnat av dem hos Leonora kunde jag sedan äntligen åka hem,. Där det nu väntar lite NCIS och senare dagens Project Runaway avsnitt..

Kommentarer
Postat av: Camilla

ARGH jag vill så jävla gärna jobba >_<

Behöver pengar så jävla mycket. Drömde att jag hade fått 6400 i lön. Hur vet jag inte, men jag blev så jävla lycklig. Har numera hela 16 kr på mitt konto tumme upp :(

2008-07-17 @ 00:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0