en fantastisk uttröttande rolig vecka

Jag kan ingetannat säga än att denna vecka variten av de bäst i sommar ur nöjesvinkel men en av de allra värsta ifråga om sömn och vila. Borträknat måndagen har det varit olika påhittvarje kväll, men jag kan inte klaga ävenom jag känner mig en aning däckad idag. Så för att förklara börjar vi från tisdag. Precis som resten av veckan började dagen omänskligt tidigt för tt komma iväg till jobbet, för från och med denna vecka börjar vi nämligen 7.15 vilket innebär att jag behöver gå upp strax efter fem för att hinna till jobbet i tid. Det positiva med detta är dock att jag kommer hem lite tidigare. Jobbmässigt har veckan flutit på fint och det känns äntligen som jag börjar få in rutinen. Så nog om jobbet. Direkt efter jobbet bar det av hem till kusinerna för en filmkväll, trevligt som alltid.

Onsdag eftermiddag var det dags för bio med anna-karin och erik, det var otroligt kul att träffa a-k ingen detvar ett tag sen nu, eftersom vi bådavarit upptagna med jobb. Filmen för kvällen var Narnia och Prins Caspian som var riktigt bra, något värt tt vänta på och mycket bättre än den gamla filmen. Det var också bra hur den verkligen följde boken. Torsdag efetrmiddag var det dags att träffa kakan och erik igen då de kom till Grangärde för att se Öppen scen på Grangärdefestivalen. Det blev en riktig trvlig kväll på grässluttningen vid sjömagainet även om kvaliten på uppträdandet varierade. Bland annat så uppträdde min vän LIsas syster Sarah Williams och hon var riktigt bra. Det var även kul att se så många bekanta ansikten på fd. klasskamrater, det bästa uppträddandet för kvällen stod dock In Bloom för vilket kanske även var anledningen till att de fick avsluta kvällens öppna scen. När jag så äntligen kom hem blev det en liten titt på studera.nus hemsida för att se om jag kommit in på skolan i höst. och där kom chocekn jag hade faktiskt kommit in på mitt förstahandsval pol.kand i Uppsala. En linje med intagningspoäng så höga att jag gett upp hoppet att komma in men sökt ändå, var så chockad att jag inte fattade någonting först. Sen kom reaktionen jag belv så glad att jag nästan började gråta, det trodde jag aldrig. Vilket gjorde att hela jag blev ett glädjeknippe hela kvällen och till vis del fortfarande är. Detta glada och oväntade besked gjorde att fredagens arbete flög förbi sedan träffade jag erik och anna-karin och basse för att gå ut en sväng på kvällen med start på Donken och ännu ett fantastiskt besked den allra bästa av vänner kakan hade även kommit in. Det ända tråkiga med det är att hon hamnar i Karlstd och jag i Uppsala men vi kommer säkert lyckas träffas och hålla kontakten, so it goes without saying det blev lite av en firarkväll. Det var dock inte mycket folk på trädgården så det bar av till smedjebacken där det heller inte var mycket folk och medelåldern var en aning hög men ja ja...

Så var det Lördag och det blev en låååååång sovmorgon och allmänt latande ända fram till runt fyra då jag gjorde mig iordning för att åka på grillkväll hos annica, detta blv dock framflyttat till idag. Så jag hämtade malin som blivit fast i sunnansjö och vi åkte hem till mig för att lata oss under kvällen efetrmiddagen. Sen hörde a-k av sig och det blev en tur till trädgården även denna kväll, man kan vertkligen säga att jag och a-k tar igen träffandet inräknat med imorgon har vi setts 5/7 dagar denna vecka. Denna kväll var det en dock mer folk ute och det blev en toppen kväll som inte avslutades förrän de stängde vilket innebar att klockan hann bli tre innan jag kunde krypa i säng. S denna förmiddag spenderas vilande innan jag beger mig till sunnansjö för att sedan åka med a-k och erik till fredriksberg för en grillkväll och troligen en annan sen kväll innan måndagensjobb startar med en mardrömmsväckarklocka som börjar ringa strax före fem..
Men jag kan inte klaga veckan har helt enkelt varit perfect!! Vad skulle man göra ut dessa underbara männsikor jag kan kalla vänner, det kommer bli så tråkigt när vi alla äker åt olika håll men så länge som alla vill tror jag nog vi kan hålla kontaktén..

Untill next time

Kommentarer
Postat av: Camilla

Var grillkvällen igår?!?!?!

Det lät som om det inte skulle bli något alls. Ajja hade inte haft råd att åka i vilket fall :(

Hade så gärna velat hängt med ut i lördags. Men som sagt, inte ett jäkla öre till övers för sådant :(:(:(:(:(

2008-07-14 @ 10:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0